Діючі відстрочки продовжено на 3 місяці
4 червня, Кабінет міністрів прийняв Постанову № 642 про автоматичне продовження на 3 місяці строків дії чинних відстрочок від мобілізації для «заброньованих» рішенням Міністерства економіки, які не закінчилися на день прийняття відповідної постанови. Зміни внесені до постанови КМУ № 516 «Про продовження строків дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації» і почали діяти з 6 червня після її опублікування. Тобто строк дії відстрочок, які були чинні на 7 травня продовжено на три місяці.
Також КМУ найближчим часом обіцяє визначити перелік професій і посад для бронювання військовозобов'язаних, щоб нарешті уникнути корупційних складових під час бронювання. Метою є не бронювання окремих осіб, а лише фахівців, необхідних для критичних галузей промисловості, військово-промислового комплексу, оборонно-промислового комплексу.
З питанням бронювання працівників від А до Я будемо розбиратись на Великій онлайн-конференції 12 червня «Перехідні відпускні, бронювання, повістки і роботодавець». Реєструйтесь безкоштовно за посиланням.
З 5 червня діє оновлений порядок обліку платежів на єдиному рахунку
Мінфін вніс зміни до Порядку ведення обліку податків, зборів та інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, які сплачені на єдиний рахунок. Зміни почали діяти з 5 червня.
Відтепер, платник може уточнити реквізит «Призначення платежу» в платіжці лише один раз, не пізніше наступного робочого дня після отримання повідомлення про виявлені помилки чи розбіжності за такими документами.
Якщо платник своєчасно не уточнив реквізит «Призначення платежу», то після настання зазначеного терміну таке уточнення зробити неможливо. У такому разі інформація з платіжної інструкції вважається інформацією без визначення належності платежу відповідному отримувачу. Суми цього платежу включаються ДПС до реєстру платежів з єдиного рахунка по черзі сплати в розрізі окремого платника у складі зведеного реєстру платежів з єдиного рахунка.
Виключено норму, згідно з якою платник у приватній частині Електронного кабінету мав можливість перегляду уточнень ІКС ДПС реквізиту «Призначення платежу» платіжки. Також внесені інші косметичні зміни.
З 5 червня діє оновлений порядок обліку платежів на єдиному рахунку
Парламент прийняв за основу скандальний законопроєкт № 11090 з новими збільшеними ставками акцизу на тютюнові вироби. Уряд пропонує до 2028 року встановити акцизну ставку 90 євро на 1000 шт. для сигарет та сигарил, а для електронок – лише 72 євро на 1000 шт.
Відповідно, вносять наступні зміни:
-
акциз на цигарки привʼязують до євро, а не гривні;
-
у 2025-му році акциз зросте на 23%, а потім 2026–2028 буде по +5%.
У цьому році збільшення відбудеться тільки у випадку девальвації.
Крім того, 4 травня Рада провалила два законопроєкти щодо підвищення акцизного податку на паливо, але один усе ж прийняла. Збільшення акцизів на пальне призведе до стрибка роздрібних цін на бензин, дизельне пальне та скраплений газ, це призведе до зростання собівартості товарів та послуг. До речі, бізнес-асоціації вважають неприпустимим проводити таке підвищення без економічного обґрунтування, без розрахунків соціальних наслідків і відкритого обговорення.
До 10 тис. л пального без дозвільних документів на зберігання
Мінекономіки пропонує внести зміни в Порядок зберігання пального. Так, госпсуб’єкти, які провадять діяльність на територіях з Переліку № 309, матимуть право зберігати до 10 тис. літрів пального на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без оформлення жодних дозвільних документів. А якщо ваша потреба більша встановленої межі, необхідно подати до ДПС декларацію про провадження господарської діяльності із зберігання пального.
На сайті Мінекономіки вже оприлюднено проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до п. 1 Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314».
Крім того, пропонується визначити вимоги до декларації на зберігання пального. А саме до відомостей, які має містити така декларація, та способу її подання, а також визначити відповідальність за зберігання пального за відсутності належним чином поданої декларації на його зберігання.
Скасовано порядок оформлення розрахункових документів при здійсненні продажу квитків на залізничному транспорті
Мінфін та Мінінфраструктури своїм Наказом від 29.05.2024 № 480/269 скасовують Порядок оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті. На цей Порядок податківці посилалися у своїх розʼясненнях щодо того, що вважається розрахунковим документом для звітування про придбання електронних квитків на потяг. Після скасування цього Порядку, а це станеться коли Наказ № 480/269 буде опубліковано, будемо вносити зміни до правил обліку та оподаткування витрат на е-квитки. Наказ набирає чинності через шість місяців з дня офіційного опублікування. Які зміни, ще не відомо, тож чекаємо розʼяснень від ДПС та Мінфіну. Отже, поки що правила визнання розрахункового документа не змінюються.
До набрання чинності Наказу № 480/269, розрахунковим документом може вважатися проїзний документ, оформлений на відповідному бланку проїзного документа або сформований в електронному вигляді, що засвідчує укладення договору між залізницею та пасажиром на проїзд і видається пасажиру після оплати ним вартості послуги. Тобто електронний проїзний (перевізний) документ може вважатися розрахунковим документом у разі оформлення його на відповідному бланку проїзного документа.
Нагадаю, якщо ви маєте запитання з бухгалтерського обліку та оподаткування, звертайтесь на наш унікальний сервіс «Особистий консультант» і отримаєте відповідь протягом 24 годин.
До 20 червня слід надати до ТЦК дані про автотранспорт
З 18 травня 2024 року до обов’язку надавати транспорт на потреби ЗСУ внесено зміни, зокрема тепер ця норма стосується також водних транспортних засобів й іншої техніки та поширюватиметься на всіх юросіб та окремих фізосіб.
Правила та строки подання інформації затверджено п. 15 Положення № 1921. Зокрема, в ньому вказано, що керівники підприємств подають військовим комісаріатам щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про:
-
наявність транспортних засобів і техніки;
-
їх технічний стан;
-
а також про громадян, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях на таких транспортних засобах і техніці.
Нагадаю, що дія Положення № 1921 поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності, а також громадян – власників транспортних засобів.
Посадові особи та громадяни несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання військово-транспортного обов'язку відповідно до закону. Зокрема на керівників юросіб, які не подали цю інформацію або не зробили цього вчасно, з 19 травня 2024 року чекатиме адмінштраф. В особливий період розмір такого адмінштрафу становить від 2000 до 3500 НМДГ (від 34 000 до 59 500 грн). Крім того, у разі неподання до військкоматів такої інформації можуть виникнути проблеми під час державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів.
10 червня на безкоштовному вебінарі розглянемо болючі питання на тему «ТОП 10 помилок, за які звільняють бухгалтера & Кримінальна і адмінвідповідальність: як не допустити». Реєстрація – за посиланням.
Обов’язкові реквізити платіжок
Під час сплати податків, зборів, інших платежів та ЄСВ необхідно враховувати вимоги, встановлені Інструкцією № 163 та Порядком № 148, щодо заповнення обов’язкових реквізитів платіжних інструкцій. Перелік обов’язкових реквізитів наведений податківцями у роз’ясненні.
Визначено, що під час сплати податків, зборів, інших платежів та сплати ЄСВ на бюджетні та/або небюджетні рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля:
-
«Код виду сплати»;
-
«Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку № 148.
У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.
Якщо платником при сплаті податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску на бюджетні та/або небюджетні рахунки у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції не зазначено або зазначено код виду сплати, який відсутній у додатку 1 до Порядку № 148, вважається, що платник сплатив за кодом виду сплати 101 (пункт 4 розділу ІІ Порядку № 148).
Нагадуємо, що під час сплати податків, зборів, інших платежів та ЄСВ необхідно враховувати вимоги щодо заповнення обов’язкових реквізитів платіжних інструкцій, встановлені Інструкцією № 163 та Порядком № 148.