Відеоблоги

Підсумки тижня 27-31.05.2024

Оберіть тему для перегляду

4.9(13)

Оцініть відео:

Уряд схвалив впровадження е-ТТН у внутрішніх перевезеннях

00:01:13

Олена Афоніна

4.9(13)

Оцініть відео:

5(6)

Оцініть відео:

НБУ обмежить карткові перекази між фізособами до 100 тис. грн на місяць

00:01:40

Олена Афоніна

5(6)

Оцініть відео:

5(6)

Оцініть відео:

План податкових перевірок знов оновлено: перевірок стане більше

00:00:39

Олена Афоніна

5(6)

Оцініть відео:

5(5)

Оцініть відео:

Діяльність виробників та продавців підакцизних товарів ускладниться

00:01:05

Олена Афоніна

5(5)

Оцініть відео:

5(6)

Оцініть відео:

Прогнози щодо МЗП у 2025 році

00:00:38

Олена Афоніна

5(6)

Оцініть відео:

5(5)

Оцініть відео:

Алгоритм дій у разі неприйняття звітності в Е-кабінеті через наявність декількох діючих ЕЦП

00:01:39

Олена Афоніна

5(5)

Оцініть відео:

5(5)

Оцініть відео:

Скорочення термінів перевірок для бюджетного відшкодування ПДВ

00:01:16

Олена Афоніна

5(5)

Оцініть відео:

5(5)

Оцініть відео:

Довідки для ТЦК поки що студентам не видають

00:01:34

Олена Афоніна

5(5)

Оцініть відео:

Уряд схвалив впровадження е-ТТН у внутрішніх перевезеннях

Наступні два роки Мінінфраструктури буде займатися реалізацією експериментального проєкту із впровадження е-ТТН у сфері внутрішніх вантажних перевезень. Відповідну постанову було схвалено під час засідання Уряду 30 травня.

Ухвалення постанови передбачає інтеграцію системи е-ТТН з іншими державними інформаційними ресурсами, та тестування їхньої електронної інформаційної взаємодії. Мова йде про систему зважування в русі (WIM), єдиний реєстр ТТН на переміщення алкогольних напоїв, єдину державну систему електронного обліку деревини, інформаційні системи Укртрансбезпеки та інші.

Наступним кроком реалізації проєкту є прийняття Міністерством порядку функціонування Системи е-ТТН. Він має врегулювати питання функціонування системи електронного документообігу е-ТТН та низку інших питань. Зокрема, вимоги до реєстрації користувачів, правила внесення та обміну інформацією у Системі.

Нагадаю, що приєднатись до Системи е-ТТН можна добровільно. Для цього учаснику вантажних перевезень потрібно звернутися до операторів платформ електронного документообігу.

НБУ обмежить карткові перекази між фізособами до 100 тис. грн на місяць

На сьогодні НБУ фіксує широке поширення тенденції на фінансовому ринку у використанні банківських рахунків фізичних осіб для транзитних переказів. Такі рахунки (платіжні картки) ще називають «дропами».

Дропами є фізособи, які оформлюють картки, але активно ними не користуються або передають свої картки (зазвичай, за певну плату) третім особам, які використовують їх для численних платежів. НБУ не може визначити загальну кількість таких клієнтів-дропів, але заявляє про «десятки тисяч» подібних рахунків у банківській системі.

Використання цих схем відкриває можливості для ухилення від сплати податків, для провадження незаконної господарської діяльності тощо.

Тому НБУ планує запровадити ліміти на вихідні операції «з картки на картку». Сторону, яка приймає платежі, обмеження не торкнуться.

Розмір лімітів поки що обговорюється. Але попередньо це буде до 30 вихідних переказів на суму до 100 000 грн на місяць в одному банку. Відповідно, якщо у клієнта рахунки в десяти банках, він зможе за місяць відправити до 300 платежів на загальну суму в 1 млн грн. Остаточний механізм обмежень НБУ обіцяє презентувати через місяць після обговорення.

Операції з переказу коштів із використанням реквізитів рахунку IBAN не піддаватимуться жодним лімітам. Тобто обмеження передбачені лише для карткових переказів.

Також Голова НБУ повідомив, що рішення щодо обмеження карткових переказів та ліміту в 100 000 гривень жодним чином не торкнеться волонтерів. Якщо ж виникнуть певні проблеми, то регулятор обговорюватиме з волонтерами всі аспекти та внесе правки. Загалом можна зробити висновок, що запропоновані Нацбанком обмеження зачеплять далеко не всіх власників карток. Але у клієнтів, які звикли робити багато платежів щомісяця, можуть виникнути проблеми. Поки що потрібно дочекатися, коли Нацбанк оформить свої напрацювання у проєкт нормативно-правового акта, аби розуміти конкретні параметри обмежень.

План податкових перевірок знов оновлено: перевірок стане більше

Згідно із Законом № 3453-ІХ від 8 грудня 2023 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок» відновлено право на проведення перевірок ДПС.

Зміни до плану-графіка перевірок ДПС може вносити щомісяця. При цьому перевірка може починатися не раніше, ніж через два місяці з дня оприлюднення оновленого плану-графіка.

24 травня податківці оновили Розділ І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків – юридичних осіб» та Розділ ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» з урахуванням коригування (травень 2024) 24.05.2024.

На відміну від попереднього плану перевірок, новий містить більше суб'єктів господарювання. Тож радимо всім перевірити оновлений план-графік.

Діяльність виробників та продавців підакцизних товарів ускладниться

У податковому комітеті готують до другого читання законопроєкт № 10346, який значно ускладнить діяльність із виробництва/імпорту, оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами (пальним, тютюновими виробами та алкогольними напоями). Зокрема, розширять перелік підстав для припинення дії ліцензії та необхідність отримання ліцензії на зберігання пального для власних потреб в ємностях понад 60 літрів.

Крім того, законопроєктом № 10346 пропонують:

  • Заборона роздрібного продажу тютюнових виробів у місцях торгівлі площею до 20 кв. метрів (така вимога сьогодні стосується продажу алкогольних напоїв), що призведе до припинення діяльності значної кількості легальних продавців.

  • Подання до податкової додаткового документа про сплату щоквартального (річного) платежу за ліцензії (банківської інформації податковій вже недостатньо, необхідно буде дублювати спеціальним повідомленням щодо кожної окремої ліцензії).

  • Поява постійних представників податкової на виробництвах тютюнових виробів (за аналогією з виробниками спирту та алкогольної продукції, які довели свою повну неефективність, але податкова хоче).

  • Збереження централізованої системи пломбування для виробників спирту (за наявності представників податкової на місцях виробництва), що сьогодні призводить до зупинки заводів через «зайнятість» працівників главку.

  • Встановлення обов'язку для діючих ліцензіатів подавати податковій додаткові документи за новим законом без можливості отримання безстрокової ліцензії (коли діюча ліцензія завершить свою дію, документи треба буде подати заново).

Прогнози щодо МЗП у 2025 році

Об’єднання профспілок пропонує встановити розмір мінзарплати у 2025 році в розмірі 8 500 грн. Мінфін прогнозує рівень МЗП у 2025 році – 8 000 грн. А от Мінсоцполітики висловлюється щодо необхідності встановлення розміру МЗП не нижче прожиткового мінімуму для працездатних осіб у 2025 році, який за їхніми прогнозами складе 9 639 грн.

Алгоритм дій у разі неприйняття звітності в Е-кабінеті через наявність декількох діючих ЕЦП

У кожного бухгалтера не раз виникала проблема з поданням звітності. Наприклад, попереднього разу використовувався Дія.Підпис, а цього разу вхід в Електронний кабінет здійснено через КЕП ПриватБанку і Декларація не приймається. ДПС надало роз’яснення, як діяти і який алгоритм потрібно застосувати для анулювання Дія.Підпис, якщо планується використання КЕП ПриватБанку.

Важливим є те, що для коректної роботи у режимі «Введення звітності» Е-кабінету платник повинен мати один чинний електронний цифровий підпис (ЕЦП).

У разі необхідності анулювання Дія.Підпис у дзастосунку Дія рекомендуємо скористатись наступним алгоритмом:

  • Послідовно натиснути «Меню/Дія.Підпис» та обрати «Деактивувати Дія.Підпис».

  • Послідовно натиснути «Меню/Підключені пристрої» та обрати «Видалити усі».

  • Натиснути «Меню» та обрати «Вийти».

Остаточно впевнитися, що всі сертифікати анульовано можна за посиланням. Для цього необхідно:

  • Обрати розділ «За реквізитами власника».

  • Обрати параметр «Код платника податків».

  • Вказати реєстраційний номер облікової картки платника податків та натиснути пошук.

Скорочення термінів перевірок для бюджетного відшкодування ПДВ

На українців через 2 місяці очікують зміни, які полягають у скороченні термінів перевірок для бюджетного відшкодування ПДВ. Вводять їх з 1 липня цього року.

ПКУ оновлено і тепер у ньому містяться нові норми щодо вдосконалення комунікації з платниками податків. Камеральні перевірки для підтвердження суми ПДВ до бюджетного відшкодування триватимуть 20 календарних днів замість 30. Цей строк відраховується від граничного строку подання податкової декларації або уточнюючого розрахунку (якщо подано). Якщо документи подані пізніше, строк відраховується від дня їх фактичного подання.
Документальна перевірка платника податку може тривати 40 календарних днів з моменту граничного строку подання декларації. Якщо декларацію подано пізніше, строк відлічується від дня її фактичного подання.

Ці зміни стосуються платників ПДВ, які мають право на бюджетне відшкодування згідно зі статтею 200 ПКУ. Усі інші правила та вимоги щодо бюджетного відшкодування ПДВ залишаються без змін.

Скорочення строків камеральних перевірок має призвести до швидшого отримання платниками ПДВ бюджетного відшкодування. Це, своєю чергою, може покращити ліквідність бізнесу та стимулювати економічну активність.

Довідки для ТЦК поки що студентам не видають

До МОН надходить значна кількість звернень від закладів освіти та громадян з проханням надати роз’яснення щодо порядку формування довідки для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, яку надають до ТЦУ та СП:

  • довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО) за формою, визначеною у додатку 9;

  • документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.

Отже, наразі триває робота над доопрацюванням програмного забезпечення ЄДЕБО в частині створення для закладів освіти можливості формування ЄДЕБО відповідних довідок.

Водночас для отримання довідки здобувачу освіти необхідно буде звернутись до закладу освіти, в якому він навчається. Заклад освіти формуватиме в ЄДЕБО такі довідки та видаватиме їх здобувачам освіти.

Нагадаю, що відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації можуть отримати здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України «Про освіту», а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури.