Ви дізнаєтесь:
- Про можливі варіанти уточнення військово – облікових даних
- Яка процедура налаштування мобільного застосунку Резерв +
- Які персональні дані надходять з реєстру Оберіг та їх виправлення
Уточнення даних
Нагадую, що всі громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов'язані протягом 60 днів з дня набрання чинності Законом №3633 уточнити адресу проживання, номери засобів зв'язку, адреси електронної пошти. І все це потрібно зробити з 18 травня поточного року по 16 липня поточного року включно. При цьому можливо це все зробити в мобільному застосунку «Резерв+», це спеціальний мобільний застосунок від Міністерства оборони, в якому ви можете дуже зручно оновити свої персональні дані без походу до ТЦК. І також у цьому застосунку ви можете отримати доступ до інформації, яка щодо вас міститься в реєстрі «Оберіг», це реєстр військовозобов'язаних, призовників та резервістів.
Дані в реєстр «Оберіг», вони носяться працівниками ТЦК з паперових карток обліку військовозобов'язаних, призовників та резервістів. І якщо для тих громадян України, які перебувають на військовому обліку, треба обов'язково уточнити свої персональні дані протягом 60 днів, то якщо особа виключена з військового обліку, то бажано перевірити інформацію в реєстрі щодо того чи дійсно вона виключена з військового обліку і можна це перевірити за допомогою застосунку «Резерв+». Завантажити застосунок «Резерв+» можна як в операційній системі iOS, ви бачите посилання на екрані, так в операційній системі Android. І як працює «Резерв+» можна подивитися в конкретному ролику від Міноборони на YouTube каналі.
Налаштування застосунку Резерв + BankID
Отже, після того, як ви завантажили застосунок, ви авторизуєтеся за допомогою системи BankID НБУ. Далі ви підтверджуєте або уточнюєте свої персональні дані. Тобто ви вносите лише мобільний телефон, email-адресу, поточну адресу проживання (точніше ця інформація відтягується вже з банківських даних, якщо ви з чимось не згідні ви можете її відкоригувати), ну і задати пароль і налаштувати вхід за біометричними даними. Якщо все ж таки вдалося пройти всі ці процедури, то на екрані мобільного застосунку ви отримаєте таке повідомлення, яке ви бачите на екрані: «Отримуємо інформацію з реєстру. Зачекайте, будь ласка». І під час цього очікування обов'язково звертайте увагу на окремий розділ, в якому з'являються сповіщення, в яких буде наведена інформація, в якому стані зараз безпосередньо отримання інформації з реєстру.
Після того як ви зайшли в сповіщення, ви можете у першу чергу побачити «Запит на оновлення даних відправлено» – це означає, що дійсно запит на оновлення даних відправлено в реєстр «Оберіг». Разом із тим після цього в практиці може виникнути й таке сповіщення, що дані не оновлено. Спробуйте ще раз оновити дані через повторну авторизацію в застосунку або через найближчий ЦНАП.
Оновлення даних через ЦНАП
Якщо ви все ж таки вибрали оновлювати свої дані через ЦНАП, то це неможливо зробити через особистий кабінет ЦНАПу, вам треба буде безпосередньо звернутися до ЦНАПу, надати актуальні дані про себе, підтвердити їх. Ну і надалі адміністратор вносить дані в електронну систему. Далі вже інформація автоматично підтягується в «Оберіг» і заявник отримує витяг з печаткою з підписом адміністратора ЦНАПу про актуалізацію даних. Якщо ви все ж таки не хочете особисто звертатися до ЦНАПу, то в такому разі вам треба буде видалити застосунок, ще раз його встановити й спробувати зареєструватися через BankID і ще раз уточнити телефон, адресу проживання та email. Якщо після цього ваші дані буде оновлено, ви отримаєте сповіщення: «Дані оновлено. Ваше контактні дані оновлено». Після цього буде сповіщення: «Запит на інформацію з реєстру відправлено». Тобто запит на інформацію з реєстру «Оберіг», він на сьогоднішній момент, ну під час цього, він є в обробці. Ну і вже після того, як через певний час, а в когось це займає 5 хвилин, 10 хвилин, пів години, а в когось це взагалі може займати й до 5 годин, можна отримати сповіщення: «Дані з реєстру Оберіг отримано». І дійсно вже дані з реєстру «Оберіг», вони вже будуть доступні в застосунку.
В застосунку буде наведена інформація з реєстру «Оберіг», обов'язково буде зазначено, що дані оновлено, зазначена дата оновлення даних, ну і конкретний час. При цьому відкривши конкретну інформацію можна побачити про себе: прізвище, ім'я та по батькові; вид обліку / дата зняття (виключений) (до речі у дуже багатьох виключених з військового обліку може бути в реєстрі інформації, що вони перебувають на військовому обліку або вони зняті з військового обліку, те що в реальності не відповідає даним їх військово-облікових документів); категорія обліку; дата народження. Також обов'язково буде інформація про відстрочку, бронювання, дату закінчення. До речі зустрічаються в практиці такі випадки, коли в реальності у працівників є бронювання, але ця інформація не відображена в реєстрі «Оберіг». Постанова ВЛК / дата ВЛК. Звання. Код і найменування військово-облікової спеціальності. Так само трапляються випадки, коли код військово-облікової спеціальності не відповідає актуальному коду, що надалі буде потрібно для бронювання військовозобов'язаного. Крім того, податковий номер, унікальний номер в реєстрі «Оберіг» (це ті самі 21 цифра, які проходять в штрих-коді, який вклеюється у військово-обліковий документ); далі ТЦК, де особа перебуває на військовому обліку; ну і чи подані ви в розшук. До речі така інформація доволі часто з’являється у тих громадян, які перебувають в стадії проходження ВЛК. І якщо дійсно ваші дані, які сформувалися в мобільному застосунку «Резерв+» не відповідають дійсності, вам треба буде особисто звертатися до ТЦК, адже змінювати облікові дані в реєстрі мають право лише уповноважені працівники районних ТЦК і кожна така зміна підписується особистим електронним ключем оператора. Тобто в цьому випадку конкретну зміну облікових даних в реєстрі «Оберіг», які не відповідають дійсності, має внести оператор реєстру «Оберіг».
Підсумки
З 18 травня по 16 липня поточного року всі громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов'язані уточнити свої персональні дані. Це можна зробити через мобільний застосунок «Резерв+», який можна завантажити як для iOS, так і для Android. Після того, як ви зареєструєтеся, пройдете ідентифікацію і дійсно дані будуть відправлені до системи «Оберіг», в мобільний застосунок надійде інформація щодо громадянина України, яка міститься в реєстрі «Оберіг». Якщо ця інформація не відповідає дійсності, то в такому разі необхідно буде особисто звертатися в ТЦК для того, щоб оператор «Оберіг» вніс відповідні зміни в облікові дані.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.