Ви дізнаєтесь:
- Скільки часу можна працювати в режимі офлайн
- Про обов'язкові умови для можливості роботи в режимі офлайн
- Як повідомити про початок та кінець роботи в режимі офлайн
Чи думали ви над тим, а як працювати із ПРРО, коли відсутній зв'язок між самим ПРРО і фіскальним сервером контролюючого органу, і взагалі що таке режим офлайн? Так, дійсно, для ПРРО це є особливий режим і кожен суб'єкт господарювання, який використовує ПРРО, має розуміти, що це таке, як він рахується, які є обмеження і взагалі які є особливості роботи із цим режимом у період воєнного стану і чим цей режим відрізняється від ситуації, коли у нас ПРРО зламався або, наприклад відсутня електроенергія. Давайте з вами розберемося.
Режим роботи офлайн
Почну з того, що безпосередньо Закон про РРО не дає відповідного визначення, але нормативний документ, яким ми користуємось використовуючи ПРРО, дає таке поняття як офлайн сесія. Тобто це період, коли ПРРО працює, він працездатний, але в нас відсутній зв'язок між фіскальним сервером контролюючого органу і самим ПРРО. Тобто це такий режим, який є проміжком часу від дати та часу, зазначених у відповідному повідомленні про початок переведення ПРРО в режим офлайн, до дати й часу, які зазначаються у повідомленні про завершення режиму офлайн.
Хочу зазначити, що це не випадково, такі вимоги, тому що коли ми відкриваємо Закон про РРО, то ми бачимо чіткі параметри (часові) скільки і як може кожен РРО працювати в режимі офлайн. Згідно зі ст. 5 Закону про РРО зазначається кілька важливих моментів, давайте їх перелічимо виходячи із цієї цитати.
Перший важливий момент, працювати в режимі офлайн ми можемо не просто так, коли нам заманеться, а ми можемо це робити якщо ми формуємо розрахункові фіскальні документи використовуючи діапазон фіскальних номерів. Що це за діапазон трошечки пізніше скажу, але занотуйте це дуже важливе правило.
Наступний момент, працювати у режимі офлайн можна виходячи із таких часових параметрів, по-перше, період роботи безперервного офлайну не повинен перевищувати 36 годин поспіль і якщо ми будемо рахувати режим офлайн протягом календарного місяця, він не повинен перевищувати 168 годин.
Далі Закон про РРО не розповідає, що буде далі, але ми розуміємо, що у випадку порушення цих параметрів ми просто не можемо працювати із ПРРО або наша робота, ну скажімо так, буде поза межами закону. Ці правила працюють у мирний час, тому що це є базові норми Закону про РРО. Зверніть, будь ласка, увагу, що відбувається із цими вимогами на період воєнного стану. На період воєнного стану правило 36/168, тобто 36 годин поспіль, 168 годин протягом календарного місяця, не працює. Але дуже важливо, я не можу працювати в режимі офлайн не маючи діапазону фіскальних номерів. Зверніть увагу, що був період воєнного стану коли я могла працювати в режимі офлайн взагалі без жодних обмежень. І тільки з 1 серпня 2023 року повернулася вимога щодо обов'язковості роботи в режимі офлайн із діапазоном фіскальних номерів.
Де взяти цей діапазон? Звертаю вашу увагу на однойменний Порядок №317, який він визначає як отримати такий діапазон. Ну і нагадую, що всі, хто проходив реєстрацію ПРРО, напевно ж звертали увагу, що в реєстраційній заяві є відповідна відмітка, що ми хочемо взяти для себе діапазон фіскальних номерів, ну для того, щоб працювати в режимі офлайн. Відразу хочу сказати, що коли ви реєструєте ПРРО, це є вкрай необхідна вимога, вона забезпечує більш-менш безперебійну роботу ПРРО. Тому зараз ми розуміємо, реєструючи ПРРО, діапазон фіскальних номерів так, нам потрібен, інакше ми не зможемо працювати якщо раптом не буде зв'язку між ПРРО і фіскальним сервером контролюючого органу, але обмеження щодо безперервної роботи в режимі офлайн і режим офлайн протягом місяця 36/168, я так називаю це правило, воно в нас поки що не діє.
Повідомлення про переведення ПРРО в режим роботи офлайн
Повідомлення. Зокрема даючи визначення, що таке офлайн сесія, було згадано про якесь повідомлення і давайте на нього подивимось більш предметно, тому що власне розрахунок параметрів роботи офлайн в нас відбувається на підставі цього повідомлення. Це повідомлення, це є стандартизована форма, яка передбачена Порядком №317, там де ми з вами брали всі наші форми для реєстрації ПРРО, для інших важливих моментів, пов'язаних із роботою, зі стартом роботи, там також знаходиться це повідомлення за формою №4-ПРРО. І відповідно як ми будемо рахувати час роботи в офлайн, цей час буде рахуватися на підставі даного повідомлення, коли ми його подаємо із позначкою, що ми переходимо в режим роботи офлайн. На даному слайді я навела ідентифікатор цієї форми (J/F1316901) і хочу нагадати, що це не є автоматичне повідомлення, яке буде формуватися просто так, незалежно від моєї волі, коли буде встановлений той факт, що, наприклад, немає зв'язку між сервером і ПРРО, а це повідомлення власне маю сформувати я особисто, якщо я працюю з ПРРО. Тобто це є такі повідомлення спрямованої дії тієї особи, яка зараз використовує ПРРО.
Ну і як зазначається у Порядку №317, от саме для того, щоб не вийти за межі у мирний час тих обмежень, які передбачені для режиму офлайн, періоди, які зазначаються в повідомленні №4-ПРРО, будуть підсумовуватися. Тобто час, коли ПРРО працює в режимі офлайн, буде складатися із наступних періодів. Перший період, це період між двома повідомленнями №4-ПРРО, між датою початку переведення в режим офлайн і повідомленням номер два, там де стоїть відмітка про завершення відповідного режиму. Якщо ж в період між реєстрацією повідомлення про завершення офлайну не було передано жодного повідомлення онлайн, то час роботи офлайн буде рахуватися трошечки по-іншому, від відмітки «завершення режиму офлайн», у формі №4-ПРРО, до початку переведення в режим офлайн, коли між цими повідомленнями в нас також не було передано жодних онлайн-повідомлень.
Форма та заповнення Повідомлення №4-ПРРО
Як ми бачимо в самій формі, яка може, як я вже сказала, може бути передана в електронному вигляді й будь-які програмні рішення ПРРО забезпечують швидке формування, там по натисканню кнопки в програмі, для того, щоб це повідомлення було сформовано, воно зазначає саме, зверніть увагу, період проведення розрахункових операцій у режимі офлайн, із зазначенням часу і дати початку, так і дати та часу завершення такого режиму, ну і відповідно позначки, в лівому верхньому куті, ми також з вами робимо, чи це є початок роботи в цьому режимі, чи це є кінець роботи у цьому режимі. Тому саме на підставі цього повідомлення, виходячи із точності інформації, яка подається в цьому повідомленні, робиться відповідний розрахунок, як зазначається у Порядку №317, виходячи саме із цих даних. Тому достатня відповідальність є на тій особі, яка формує таке повідомлення.
Припинення роботи в режимі офлайн
Ну і ще один важливий нюанс, це припинення роботи офлайн. Зверніть, будь ласка, увагу, що неодноразово зазначала і податкова служба, що будь-які програмні рішення ПРРО, які працюють в режимі офлайн, повинні забезпечувати постійний контроль щодо відновлення зв'язку між ПРРО і фіскальним сервером, і перевіряти наявність можливості. Тобто самостійно мені, якщо я є особа, яка працює на ПРРО, не треба щось шукати, телефонувати, моє завдання, коли я побачу, що ПРРО переходить в режим роботи онлайн, просто зробити це повідомлення із відповідними відмітками щодо того, що режим офлайн закінчився, щоб далі ті чеки, які я буду формувати, фіскальні, вони були легітимні. Також хочу наголосити й нагадати, що коли ПРРО переведений в режим роботи офлайн, перевірте, будь ласка, ваше програмне рішення обов'язково має друкувати чеки із відповідною відміткою, чи це є режим онлайн, чи це є режим офлайн.
Ну і на останок хочу зробити невеличкий підсумок із такими акцентами. Офлайн - це є санкціонований режим роботи із ПРРО. Для того, щоб мати можливість працювати в режимі офлайн із ПРРО ми з вами маємо забезпечити себе діапазоном фіскальних номерів, обравши такий варіант роботи офлайн при реєстрації ПРРО або вносили зміни щодо реєстраційних даних по ПРРО. І найголовніше, ми не можемо з вами плутати наявність діапазону фіскальних номерів, режим роботи офлайн, із ситуацією, коли в нас: перший варіант, ПРРО виходить з ладу, або другий варіант, у нас є відключення електроенергії. На жаль стандартизованих кроків у таких варіантах у нас за законом не передбачені. Єдине про що каже Закон про РРО, що працювати із тим ПРРО, яке зламалося чи вийшло з ладу неможливо. Ну а те, що стосується електроенергії, там вже треба вирішувати за окремим алгоритмом і окремими кроками. Нагадаю, що для відключення електроенергії жодних паперових форм для реєстрації розрахункових операцій, на відміну від звичайного РРО, для ПРРО не передбачено. Тому, будь ласка працюйте в режимі офлайн свідомо.
Підсумки
Режим роботи офлайн - це є особливий режим, для якого передбачені конкретні параметри роботи. Якщо немає зв'язку між сервером контролюючого органу і ПРРО, і суб'єкт господарювання має відповідні допуски, зокрема діапазон фіскальних номерів, він може працювати в режимі офлайн. Режим офлайн вимагає подачі певних звітних форм повідомлень за формою №4-ПРРО. І режим офлайн, це не дорівнює режиму, коли ПРРО зламався чи коли відсутня електроенергія. Це є окремі види особливих екстрених ситуацій, які не перекриваються умовами роботи офлайн.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.