Ви дізнаєтесь:
- Чи має право виконувати свої посадові обов’язки мобілізований директор
- Про зміну облікових даних у ЄДР
- Як повідомити ДПС про відсутність керівника та порядок накладання КЕП
Посадові обов’язки мобілізованого директора
В житті підприємства може трапитися така ситуація, що його директора буде мобілізовано. При цьому за загальними нормами ч. 3 ст. 119 КЗпП за працівниками, а директор є найманим працівником підприємства, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, зберігаються місце роботи й посада. Але при цьому в період військової служби, звісно зокрема і під час мобілізації, директор звісно не виконуватиме своїх посадових обов'язків, адже він буде нести військову службу. В період військової служби він не може підписувати накази або інші документи, пов'язані з діяльністю підприємства, різні фінансові, бухгалтерські документи, але і так само він не може використовувати свій електронний підпис під час формування податкової звітності в органи Державної податкової служби.
При цьому під час внесення до Єдиного державного реєстру відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб, якщо звісно такі є, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, можуть вноситися дані про наявність обмежень щодо представництва юрособи. Приміром «опис обмежень» може містити дані про тимчасове зупинення дії договору з керівником до закінчення терміну (строку) перебування на військовій службі у зв'язку з призовом за мобілізацію та тимчасове покладання обов'язків керівника на іншу особу. Звісно при цьому постає питання, чи зізнається взагалі податковій про те, що його директора підприємства мобілізовано, чи може в практиці статися така ситуація, що дійсно директор перебуваючи на військовій службі продовжує підписувати своїм електронним підписом податкову звітність? Якщо ми звернемося до норм п. 66.1 ПКУ, то ми там побачимо, що підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є в першу чергу інформація органів держреєстрації, тобто інформація з Держреєстру, ну а також документально підтверджена інформація, що надається платниками податків. Своєю чергою, як роз'яснює Головне управління податкової в Запорізькій області, оскільки відомості стосовно «опису обмежень» керівника юрособи у порядку інформаційної взаємодії не надходять з Єдиного держреєстру до податкової, дані про керівника можуть бути змінені на особу, яка згідно з «описом обмежень» в Єдиному держреєстрі тимчасово виконує обов'язки керівника, за зверненням платника податків до органу контролю за основним місцем обліку.
Законодавчі підстави виконувати обов’язки мобілізованого керівника
При цьому, якщо ми звернемося до ПКУ, керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження. Адже в цьому роз'ясненні Державної податкової служби податкова посилається на цей пункт. До того ж в цьому самому роз'ясненні податкова посилається також і на Порядок №577, за п. 3 якого для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб орган контролю, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Отже, в цій ситуації треба повідомити податкову і подати відповідно форму, це додаток 1 до Порядку №577, що звітність вже буде підписувати інша особа замість директора. До повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому або яким надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані електронні підписи усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований електронний підпис керівника, ну й останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності). Отже, якщо податкова в питанні мобілізації директора і підписання іншою особою звітності замість нього нас відсилає до Порядку №577, то ми можемо зробити висновок, що у разі тимчасової відсутності директора на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються кваліфікований електронний підпис посадових осіб, яким делеговано право підпису шляхом направлення Повідомлення, яке прийняте податковою у такому порядку: першим – головного бухгалтера; другим – особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»; ну і третім – печатка (за наявності).
Підсумки
Під час мобілізації та перебування на військовій службі директор не може накладати свій електронний підпис на звітність, яка буде подана в податкову. При цьому дані з Єдиного держреєстру щодо особи, яка виконуватиме функції директора під час його мобілізації, не надійдуть в податкову автоматично, треба буде подати Повідомлення за формою додатка 1 до Порядку №577.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.