Ви дізнаєтесь:
- Як сформувати та надіслати Звіт ФОПа 3 групи за 1 квартал в е-кабінеті
- Чи подавати «нульовий» Звіт
- Як перевірити нарахування ЄП в е- кабінеті
Вибір форми Звіту для заповнення
Для подання Звіту через безкоштовний ресурс Електронний кабінет платника податків необхідно авторизуватись. Потім переходимо у розділ «Введення звітності», в якому будемо формувати за відповідний звітний період документ. Обираємо 2024, І квартал, натискаємо кнопку «Створити» і ось тут є декілька варіантів, важливо обрати «Всі» або категорію «F01 Прибуток». Якщо ви попередньо додали вибрані звіти, то відповідно при натисненні кнопки «Обрані форми» у вас зразу система запропонує такий звітний документ. Чим корисний такий спосіб фільтрування даних? Адже ви на екрані не будете бачити зайвих документів. Однак, якщо звітний документ змінюється протягом періодів звітування, відповідно нова форма документа може не потрапити до категорії вибраних автоматично. Тому якщо у вас стоїть позначка жовта зірочка, ви створюєте цей документ, або якщо ні, натискаєте «F01 Прибуток», стираєте позначку вибрані, і відповідно система пропонує тих два варіанти, які доступні за І квартал 2024 року. Отже, натискаємо на податкову декларацію підприємця 3 групи квартальний період звітування. Перевіряємо обов'язково код ДПІ куди ви будете подавати декларацію за основним місцем обліку. Натискаємо кнопку «Створити». Нагадаю, що документ подається до 10 травня 2024 року, а сума податку сплачується до 20.
Показники Звіту, що заповнюються автоматично та їх коригування
Отже, в новоствореному документі важливо звернути увагу на такі показники, більшість даних заповнюється в шапці автоматично, перевіряємо податкову адресу, чи вона коректна. Далі переходимо до розділу «Загальні показники підприємницької діяльності», зазначаємо фактичну чисельність найманих працівників, якщо відсутні – зазначаємо 0. І зверніть увагу, черговий апгрейд в Електронному кабінеті, розробник додав весь список КВЕДів до звіту у відповідний розділ, тобто блок 10 «Види підприємницької діяльності у звітному періоді» автоматично заповнився усіма КВЕДами, які відкриті вами у реєстрі платників єдиного податку. Якщо певний з них ви вважаєте зайвим, тобто ви не отримували по ньому доходу і якщо ви ведете таке розрізнення, то вам достатньо його видалити із відповідного списку. Для цього наводимо на відповідне поле, яке є зайвим, та натискаємо кнопку «Видалити рядок із таблиці». І ось, бачите, КВЕДів залишилося 10.
Заповнення сумових показників
Переходимо безпосередньо до заповнення показників декларації сумового характеру, до Розділу IV «Показники господарської діяльності для платників єдиного податку третьої групи». Зазначаємо суму доходу у рядку 05 або 06, залежно від того, на якій ставці єдиного податку ви знаходитеся. Тобто якщо ви сплачуєте 3% і ПДВ – для вас рядок 05. Якщо 5% без ПДВ, то рядок 06. Припустимо я на 5%, зазначаю суму доходу 10 000 грн, вона автоматично переноситься в рядок 08 і заповнюються показники суми єдиного податку з відповідного обсягу доходу в рядках 11, 12, 14.1 та 14. Тобто тут уже не потрібно самостійно прораховувати ці показники, система це робить за нас. Далі гортаємо донизу, до блоку із підписами, і можна звернути увагу на те, що зазначається цей реквізит в порядку власне ім'я та прізвище, тоді як система пропонує прізвище, ім'я, по батькові, тому рекомендовано зробити відповідні зміни видаливши по батькові та перемістивши прізвище в кінець даного поля.
Перевірка та надсилання Звіту в е – кабінеті
Якщо ви все заповнили, переходимо по кнопці «Перевірити», успішно створений документ має зелену позначку й означає, що помилки відсутні. Можемо зберегти. Система нам пропонує підписати одразу документ, що ми можемо зробити перед його відправлення, для цього підтягуємо електронний цифровий підпис, вводимо пароль для зчитування, тиснемо «Підписати». Якщо потрібно одразу відправити документ, натискаємо кнопку «Так». В списку документів у нас є щойно створений документ зі статусом підписаний, його залишається лише відправити, для цього можна виділити документ та натиснути кнопку «Відправити» і відповідно він буде надісланий до ДПС для прийняття.
Яким чином виглядає успішно прийнятий документ? Ось для прикладу інший кабінет платника податків і у категорії «Введення звітності» ви бачите зеленим підсвічену декларацію з двома квитанціями. Перша квитанція сигналізує про те, що документ збережено на серверах ДПС, а друга квитанція про те, що в короткому змісті ви бачите прийнято пакет. Якщо глянути повний зміст документа, ось тут має бути реєстраційний номер, в категорії «виявлені помилки» має бути прочерк і зазначено, що пакет прийнято.
Залишається важливе питання, чи подавати нульовий звіт до ДПС? Тобто діяльність у першому кварталі ви не проводили, доходу не отримували.
Отже, для того, щоб говорити про нульову звітність, адже це питання часто задається платниками податків, чи подавати нульовий звіт. Якщо говорити згідно з нормою Податкового кодексу України, а саме п. 49.2 його абзацу один, то встановлено, що якщо немає об'єкта оподаткування, то відповідно звітність не подається. І ця норма застосовується до усіх платників, в тому числі на спрощеній системі. Однак виникає наступне попутне питання: а чи є ризики якщо не подавати звітність? І вони є, такі приховані ризики, які слідують в тій ситуації, якщо звіт не подавати взагалі, хоча практика складається, що ви звіт можете не подавати. Однак більше націлюю на те, що все ж таки варто подати нульовий звіт. Аргументую. Відповідно до ПКУ, а саме норм ст. 102, Державна податкова служба може перевіряти платника податків, фізичну особу – підприємця, протягом 1095 днів з моменту закінчення граничного строку подання відповідної звітності. У разі не подання звітності перебіг строку позовної давності не розпочинається. Але якщо звітність подана і протягом наступних трьох років не здійснювалась перевірка ДПС, то відповідно платник податків вважається вільним від нарахування податків за цей період, це підтверджують у своїх рішеннях і суди. Отже, робимо висновок наступного змісту, що податкову звітність, нульову так звану, потрібно подати, адже податкова не розуміє чи у вас не було доходу, чи все ж таки ви пропустили граничні терміни подання, і дзвінок найшвидше до вас буде. Але це не головний аргумент, головний аргумент: для того, щоб розпочати перебіг строків давності й не зупиняти його в межах ось цих трьох років для того, щоб зумовити можливу перевірку ДПС цих більш ранніх періодів.
Перевірка нарахованого ЄП в е – кабінеті та строк його сплати
І останній момент, де шукати нарахування єдиного податку в Електронному кабінеті? Адже нагадую, що до 20 травня задекларовану суму потрібно сплатити. І часто платники податків ще ставлять питання: а чи потрібно сплатити суму єдиного податку перед поданням декларації? Поспішаю сказати, що не потрібно, декларація подається в терміни до 10 травня, а сплачуєте в період з 11 по 20. Хоча і не заборонено сплатити суму єдиного податку ніби авансом, наперед. Для того, щоб перевірити нарахування, йдемо знову ж таки в Електронний кабінет платника податків, у розділ «Стан розрахунків з бюджетом», обираємо поточний 2024 рік і відкриваємо картку по єдиному податку («Єдиний податок з фізичних осіб»). Сума нарахованого єдиного податку буде у вас міститися в даті 20 травня 2024 року. Не потрібно думати, що такою датою буде дата подання вашої звітності, адже в Електронному кабінеті зазначається саме гранична дата сплати єдиного податку і відповідно уже з 21 травня сума єдиного податку вчасно не сплачена перейде в категорію податкового боргу, тому обов'язково слідкуйте за вчасною сплатою задекларованих сум податку.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.