Ви дізнаєтесь:
- Як заповнити та надіслати заяву-розрахунок на порталі ПФУ
- Яким чином на порталі ПФУ сформувати та подати повідомлення про виплату коштів
Вибір лікарняного на порталі ПФУ для формування заяви-розрахунку
Перейдемо до ресурсу порталу, а саме до приватного блоку, який активується за допомогою, найчастіше, електронного цифрового підпису. З вкладки «Головна» переходимо по найменуванню підприємства до приватної частини кабінету роботодавця. Для того, щоб знайти електронний листок непрацездатності у розділі «Листки непрацездатності», активуємо його, можемо вводити додаткові реквізити пошуку, які дозволять відфільтрувати саме по застрахованій особі, по конкретному випадку, по періоду непрацездатності, а можемо перейти одразу через кнопку «Пошук» і нам система запропонує усі лікарняні листки, які містяться до фінансування і покаже їх статуси. Адже ми повинні пам'ятати, що лікарняний листок зі статусом готового до сплати доступний для включення до заяви-розрахунку. Отже, будемо формувати ось по цьому верхньому лікарняному листку заяву-розрахунок. Для того, щоб побачити додаткову інформацію натискаємо стрілочку донизу розгорнути й ми бачимо інформацію щодо дати відкриття/закриття, хоча вона є і в згорнутому форматі, відносно додаткових характеристик причини непрацездатності й так далі.
Переходимо ми до наступного розділу, а саме «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам». Через нього будемо формувати заяву-розрахунок. Знову ж таки, додаткові параметри пошуку вводяться в тому випадку, якщо вам потрібно відфільтрувати уже раніше створені заяви-розрахунки. В цьому випадку ми будемо створювати нову, тому такі критерії нас не цікавлять. Ми переходимо по кнопці «Створити нову» і у випадаючому списку вибираємо «основна заява-розрахунок». У вікні, яке відкрилось, ми повинні заповнити усі поля, які є з позначкою «*». Ті поля, які білого кольору, вони доступні до редагування та внесення даних. Інші, сірого відтінку, автоматично інформація присвоюється веб-порталом. Отже, вибираємо регіон. Як ви бачите інформація в певних полях в мене уже зазначена, це пов'язано з тим, що заявка подається не вперше, при першому заповненні інформація вказується у більшому розмірі й вона запам'ятовується та надалі при наступній, другій та наступних, заявках уже не потребує додаткового коригування.
Тип заяви-розрахунку: електронний реєстр лікарняних листків. Тип додатка заяви-розрахунку: Додаток 1, адже це в нас тимчасова непрацездатність. Далі ми переходимо до останніх двох реквізитів: дата початку періоду за який включати лікарняні листки та дата закінчення періоду. В такому випадку ви можете дійсно обмежити період, розуміючи в якому знаходиться електронний листок непрацездатності, або можете вказати довільний період, чітко не деталізуючись на конкретному лікарняному. Ось для прикладу, я зазначу 1 січня 2024 року і 25 січня 2024 року. Далі натискаємо кнопку «Продовжити за даними Електронного реєстру листів непрацездатності». І ось ви бачите, нам підтягнуло до Додатка 1 лікарняний, який ми з вами проглядали: дата відкриття – 3 січня, дата закриття – 12 січня, який був зі статусом «готовий до сплати». Активуємо кнопку олівчик, для того, щоб внести інформацію безпосередньо до заявки, яка стосується сумових показників. Знову ж таки, принцип ідентичний, сірі поля не даються до редагування. Ми можемо в такому випадку відредагувати кількість днів, що підлягають оплаті. В нашому випадку 10 і 5 коштом Фонду, коректна інформація, яка підтягується і підказується нам системою. Переходимо до заповнення сумових показників. Ми маємо ось тут реквізит за даними системи Пенсійного фонду. Ми можемо таким чином перевірити середньоденний, для цього беремо суму, яка зазначена в електронній заяві-розрахунку, вона недоступна до редагування, і якщо у нас кількість днів «всього», то саме цей підсумок міститься в цій комірці й визначаємо середньоденний – 259,52. Якщо за нашими даними він ідентичний, це ідеальний варіант. Тобто коли дані роботодавця збігаються із даними СПОВ. Немає ніяких особливостей в розрахунковому періоді. І в нас 1297.6, система не дозволяє ставити коми, лише крапки використовуємо для розділення копійок. Сума всього в нас буде ідентична, яка зазначена тут у нас як підказка. Далі перевіряємо страховий стаж, якщо у нас все коректно, залишаємо без змін. В нашому випадку все збігається, тому на ці поля ми не звертаємо увагу і їх не заповнюємо. Далі натискаємо кнопку «Продовжити», кнопку «Зберегти».
Дані збережено, з'являється можливість сформувати заяву-розрахунок, тиснемо «Сформувати заяву-розрахунок», переглядаємо її, чи все коректно, і використовуємо кнопку «Підписати та відправити до ПФУ». Звертаю увагу, що після активації цієї позначки у нас відкривається додаткове вікно, в якому потрібно підтягнути електронний цифровий підпис для того, щоб підписати заявку та відправити до Пенсійного фонду України. Накладаємо його та тиснемо кнопку «Зчитати». Чекаємо підписання та відправлення документа до Пенсійного фонду. Після цього ми зможемо у списку таких документів простежити відправлену заяву-розрахунок. Запис збережено. Нас система відправляє до того розділу, з яким ми працювали, але ми уже по кнопці «Пошук», ось наша заявка від 26 січня зі статусом «Прийнято», «Основна»., щоб того, щоб переглянути натискаємо. І ось ми бачимо додаток, який включений, можемо розгорнути й побачити суми, які ми задекларували перед Пенсійним фондом для фінансування по даному листку непрацездатності.
Формування та подання повідомлення про виплату коштів
І останній етап, завершальний, це після отримання коштів від Пенсійного фонду та перерахування їх застрахованій особі протягом 30 календарних днів ми повинні відзвітувати. Таке звітування відбувається теж через ресурс веб-порталу Пенсійного фонду. Для цього в нас є автоматизований розділ, він ідентичний розділу заяви-розрахунки й бачите, друга половина назви «…та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам». Знову ж таки, ми повинні відшукати весь загальний список заяв-розрахунків і по необхідній нам сформувати повідомлення. На що хочу звернути увагу? Що потрібно слідкувати за статусом заяви-розрахунку, лише зі статусом «Оплачено» мають доступ до повідомлення. Ось у нас відправлено до оплати наша заявка, яку ми щойно сформували з вами. Бачите, тут лише кнопка «Вихід», кнопки «Сформувати повідомлення», яку ви зараз побачите, немає. Ось переходжу по цій заявці й тут доступні до вибору додаткові активні меню: «Повідомлення», «Створити повідомлення», «Завантажити дані з файлу» та «Вихід». Ми активуємося через кнопку «Створити повідомлення». У вікні, яке відкривається, тиснемо на «редагувати» і нам залишається лише перевірити суми. У нас є сума із заявки, статус не виплачено, не звертаємо увагу, адже повідомлення ще не подано, тому автоматично маємо такий статус. Сума виплачена, якщо вона збігається з отриманою та перерахованою, використаною сумою коштів, залишаємо її без змін. Тут сума «брудними», тобто ПДФО, військовий і на картку застрахованій особі. І якщо це сума різниця, а вона може відрізнятися в тому випадку, якщо ви забагато замовили й вертали до ПФУ кошти, тоді ми її редагуємо. І нам залишається лише зазначити дату перерахування коштів, в нас 16 січня 2024 року. Тиснемо «Продовжити», «Сформувати повідомлення». З'являється знову ж таки кнопка та переходимо по меню «Підписати» – «Продовжити» і накладаємо електронний цифровий підпис, обираємо АЦСК та підтягуємо електронний цифровий підпис. Тиснемо «Зчитати» – «Ок».
По цій заяві-розрахунку ми вже маємо лише кнопку «Повідомлення». Коли ми її активуємо, то ми бачимо коли було подано таке повідомлення. Інші додаткові поля про створення повідомлення уже зникли. Усі повідомлення, які вами сформовані, містяться у додатковому розділі «Повідомлення про виплату коштів за страхованим особам», а саме пошук. Натискаємо. Можемо використати додаткові моменти фільтрації. І ось усі повідомлення. Тут, в цьому розділі, можна переглянути суму по повідомленню, ось дані щодо виплати, тобто додаткові моменти, які пов'язані з повідомленням, адже через заявку цих даних ви не побачите.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.