Ви дізнаєтесь:
- Для кого реєстрація в е-кабінеті суду є обов’язковою
- Як зареєструватися в е-кабінеті та яку інформацію можна отримати після реєстрації
- Про наслідки відсутності реєстрації в е-кабінеті
Законодавча база щодо реєстрації в е-кабінеті суду
20 липня 2023 року було опубліковано Закон України від 29 червня 2023 року №3200-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі, що забезпечує обмін документами». Цей закон визначив обов'язок для адвокатів, виконавців, нотаріусів, арбітражних керуючих та юридичних осіб реєструватися і використовувати електронні кабінети у Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.
Для реєстрації кабінету юридичної особи та авторизації необхідно використовувати звичайний ЄЦП, який ми використовуємо для входу в Електронний кабінет платника податків, в кабінет митниці та інше. Повноваження керівника підприємства будуть автоматично перевірятися за ЄДР для активації у кабінеті юридичної особи та при авторизації. При первинній реєстрації необхідно зазначити особисту поштову скриньку керівника, не установи. На цю пошту ви отримаєте пароль для підтвердження реєстрації в кабінеті. Після успішної реєстрації керівника необхідно перейти в профіль юридичної особи, перевірити контактні та натиснути кнопку «Зберегти зміни». Таким чином за допомогою ключа посадової особи ми одночасно входимо в кабінет фізичної особи, як керівника, так і юридичної особи. Перемикач між кабінетами доступний в правому верхньому куті кабінету, де ми відповідно обираємо спосіб користування кабінетом: як директор, як представник, чи як юридична особа.
Функціонал е-кабінету юридичної особи
В кабінеті юридичної особи можна формувати та направляти заяви та клопотання, що будуть підписуватися ЄЦП керівника. Майже кожен розділ електронного кабінету має інструкції та відео роз'яснення щодо користування.
В кабінеті електронного суду можна ознайомитися зі справами, які вже прийняті до розгляду. Електронний суд містить наступні розділи: мої справи; заяви; документи сторін; виконавчі документи; довіреності та інші. В кожному розділі містяться документи, до яких користувач має доступ для ознайомлення.
Спосіб комунікації з користувачем е-кабінету
Після реєстрації в електронному суді користувач буде отримувати автоматично сформовані листи на електронну пошту, яку зазначив при реєстрації, повідомлення про рух справи, її призначення, розподілу, надходження позовних заяв від позивачів та інше. Після реєстрації в електронному суді нема потреби щодня перевіряти реєстр судових рішень, щоб не пропустити призначення справи або навпаки рішення про залишення без розгляду та усунення недоліків, оскільки всі такі повідомлення про будь-яке рішення, надходження заяв чи позовів будуть надходити вам на електронну пошту.
Штрафних санкцій за не реєстрацію в електронному суді немає. Проте, суд залишає позовні заяви без руху, у разі якщо позовну заяву подано особою, яка зобов'язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його. Такі ж правила розповсюджуються на подання апеляційних та касаційних скарг. Крім того, можна пропустити повідомлення про судовий розгляд та втратити можливість захистити інтереси суб'єкта господарювання.
Підсумки
Реєстрація в електронному суді для ФОПа чи фізичних осіб не є обов'язковою. Електронний суд - це зручний сервіс, який надає можливість вчасно отримати документи по справі та оперативно відреагувати на них. Крім того, без реєстрації юридична особа не зможе брати участь у судовому процесі. При реєстрації юридичної особи важливо вказати електронну адресу, якою користуєтесь, бо саме на неї будуть приходити повідомлення і їх важливо не пропустити.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.