Відеоблоги

Листування з ДПС: коли повідомлення вважається врученим

Ви дізнаєтесь:

  • Які способи листування між ДПС та платником податків передбачені законодавством.
  • Як можна відмовитись від листування через електронний кабінет.
  • У яких випадках платник податків не несе відповідальності за невручення повідомлення.
Оберіть відео для перегляду

5(8)

Оцініть відео:

Листування з ДПС: коли повідомлення вважається врученим

00:06:52

Ольга Самофалова

5(8)

Оцініть відео:


Правила листування платників податків та контролюючих органів

Податкова служба може направляти листи за допомогою сервісів поштового відправлення та через електронний кабінет платника. Всі правила листування контролюючого органу з платником визначені у ст. 42 ПКУ. Відповідно п. 1 цієї статті податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображаються в електронному кабінеті платника. Такі документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 4 ст. 42 ПКУ, а саме надіслані за адресою (місцеперебуванням або податкової адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його представнику.


Якщо платник податків повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси
, він на період з дня державної реєстрації змін податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та надалі повернених як таких, що не знайшли адресата.



Листування через електронний кабінет

Листування контролюючих органів з платниками податків, які пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті та які подали заяву про бажання отримувати документ через електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів №851 та №2155 шляхом надсилання документа в електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет. Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику якщо він сформований з дотриманням вищевказаних законів та є доступним в електронному кабінеті. У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання, такий документ у паперовій формі на третій робочий день, з дня відправлення з електронного кабінету, надсилається за адресою (місцеперебування або ж податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків чи його представнику.

Платник податків один раз протягом року може надіслати контролюючому органу через електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через електронний кабінет.


У разі звичайного листування, якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв'язку з відсутністю за місцем знаходженням посадових осіб платника податків або їх відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування або місцеперебування платника податків або з будь-яких інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, що зазначений поштою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення. У разі фактичного неотримання листів з актами, ППР чи запитами, платник вчасно не надає відповідь контролюючому органу на запит, вчасно не оскаржує рішення ДПС, що призводить до податкового боргу, позапланових перевірок, арешту майна та інших неприємних обставин. Таким чином, у разі відсутності посадових осіб за податковою адресою платника або ж організації роботи віддалено, платник має забезпечити переадресацію документів або в будь-якій інший спосіб забезпечити можливість отримання листів з контролюючих органів, з метою вчасного реагування на інформацію, що в таких листах зазначена.