Ви дізнаєтесь:
- Для кого електронний формат листування є обов'язковим.
- Як скласти та подати заяву про бажання отримувати документи через е-кабінет.
- Чи можна відмовитись від листування через е-кабінет.
Рекомендації ДПС щодо впровадження електронного формату листування
Добровільно обов'язкова наполегливість податківців щодо переведення усіх платників податків на листування через Електронний кабінет податків. Про що я зараз говорю? У нашому регіоні, зокрема у Волинській області, маємо масову розсилку від органів податкової служби щодо рекомендацій застосування Електронного кабінету як ресурсу щодо інформування податкової службою, щодо тих чи інших подій. Отже, отримали на електронну пошту листи наступного характеру, де податкова рекомендує заповнити відповідну заяву в Електронному кабінеті, надіслати її на опрацювання у податкову службу і відповідно до цього моменту усе листування переходить в електронний формат через засоби е-кабінету. \
Якщо ми подивимося норми законодавства, тобто звідки «ноги ростуть» цієї ситуації… Але паралельно я попрошу вас з інших регіонів, колеги, будь ласка, поділіться в коментарях до цього відео чи є ідентичні листи від ваших податкових інспекцій і як ви на них реагуєте, чи масово переходити на такий формат спілкування з податківцями? Оскільки в нас мало того, що є розсилка, ми маємо телефонні дзвінки про те, що необхідно заповнити. Однак, щоб ви розуміли, вимоги Податкового кодексу до цього, відносно усіх платників податків, немає. Ми маємо зобов'язання відносно фінансових агентів, перейти на листування з контролюючими органами в електронному форматі, адже це є обов'язковим, згідно Податкового кодексу України. Однак паралельно зазначається, що документ, надісланий контролюючим органом в електронному форматі, вважається врученим, якщо він доступний в Електронному кабінеті. Дата вручення є дата, зазначена у квитанції про доставку в текстовому форматі.
Далі. Крім того, слід пам'ятати, що якщо ви висловили таке бажання про отримання листів через Електронний кабінет, від нього можна відмовитися, але не частіше одного разу на рік. Однак тут є теж підводні камені, про які поговоримо пізніше у цьому відео. Про те, що можна відмовитися, система нам повідомляє, в Податковому кодексі: у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, листування здійснюється шляхом надсилання за адресою (місцеперебуванням). Тобто стара наша форма про те, що ми можемо продовжувати отримувати листи від податкової звичним для нас способом, тобто в паперовому форматі з повідомленням про вручення. І ось вище є: платник податків (крім фінансового агента) один раз протягом року може надіслати до податкового органу заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет. Датою завершення листування є дата, зазначена у квитанції про доставку заяви до контролюючого органу.
Форми заяв про бажання/відмову отримувати документи через е-кабінет
Якщо глянемо коментарі податківців з цього приводу, то маємо інформацію наступного змісту, що в нас є дві заяви в Електронному кабінеті: за формою J/F 1391602 «Заява про бажання» і J/F 1391702 «Заява про відмову». Алгоритм як її заповнювати і як її створювати. Зазначається, що підписаний документ, що ми повинні подбати, отримати квитанцію №1 та квитанцію №2, яка свідчитиме про момент фіксації використання режиму листування з податковою інспекцією в електронному форматі.
Отже, перейду до ресурсу Електронного кабінету та покажу як покроково створювати цей документ. В Електронному кабінеті переходимо у розділ «Ведення звітності», обираємо обов'язково поточний місяць, який на календарі коли ви будете створювати, тобто якщо це червень – натискаємо червень. «Створити». І шукаємо відповідний документ. Ось, я фільтрую за формою «F1391602» – якщо ФОП і «J» – якщо юридична особа. Натискаємо один раз. Далі переходимо по кнопці «Створити». І в нас тут, оскільки я вже створювала, то вона заповнилася повністю, вам необхідно лише прописати у цій заяві електронну адресу. Найчистіше усі реквізити є в заяві, але крім електронної адреси. Чому це важливо? Тому що в Податковому кодексі в нас чітко зазначається, що крім надсилання документа в електронному форматі через засоби Електронного кабінету, у нас відбувається з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надсилання в Електронний кабінет. Тобто не варто хвилюватися з того приводу, що ми не зможемо прослідкувати коли в Електронному кабінеті цей документ буде отримано нами. Тому що прихід його в Електронний кабінет і позитивна квитанція з годинами, це вже означає, що ми отримали цей документ, він для нас вручений. Однак паралельно є лист на електронну пошту, тому обов'язково ставте робочу електрону пошту, для того, щоб слідкувати саме за електронною поштою. Ну, тому що, як на мене, це швидший формат, простежити отримання такого інформаційного повідомлення від Державної податкової служби.
Підтвердження прийняття заяви про електронний формат листування
Перейду знову ж таки до ресурсу Електронного кабінету, відкрию вам ту заяву, яку я подавала у квітні. Ось, ви бачите, «Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет». І в нас тут є лише Квитанція №1 «Документ збережено на центральному рівні». Де ж шукати Квитанцію №2, адже ми бачили в повідомленні податківців, що має бути саме Квитанція №1 і №2? Переходимо у розділ «Вхідні/вихідні документи» – «Вхідні» документи й можна відфільтрувати по квитанціях. Ось, 23 квітня 2023 року. Відкривають цю квитанцію. Документ прийнято, помилки відсутні. Ось ви бачите, квитанція стосується заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет.
І так, як й обіцяла, яка ж в нас фішка виходить з бажанням відмовитися від листування в Електронному кабінеті? Я думала, що можливо такого типу документа, він недоступний для тих, хто не виявив ще бажання. Однак насправді це не так, ми на сьогодні в Електронному кабінеті ось цього документу, про який згадують податківці, F/J 1391702, не маємо. Давайте пересвідчимося. Переходжу в розділ «Ведення звітності». Натисканню «Створити». Ну можна обрати, знову ж таки, червень. «Створити». «F1391602» є, «F1391702» немає. Є «F1391802», це іншого характеру заява. А між ними цієї заяви немає. Давайте я виберу рік – немає. Тобто фактично вона має бути 100% у місяці, тому що теж має подаватися відносно того чи іншого місяця. Тобто розуміємо, бажання виявити ми можемо зафіксувати, а відмовитися, фактично зараз такої можливості не буде. Ну яким чином це можна буде переграти? Через розділ «Листування» надіслати такий запит до Державної податкової служби й сподіватися, що такий варіант буде робочою схемою, для того, щоб відмовитися від отримання документів за допомогою Електронного кабінету.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.