Ви дізнаєтесь:
- До якої дати діятиме мораторій щодо застосування штрафних санкцій за РРО-порушення.
- Що таке «перше» та «наступне» порушення і як за них покарають.
- Чи будуть перевірки за період з 24.02.2022 та чи застосовуватимуться штрафи за їх результатами.
Законопроєктом 8401 визначено граничний строк дії РРО-мораторію
Про відміну воєнних пільг вже йдуть дуже-дуже такі суттєві розмови. І наразі з вами вже маємо законопроект №8401, який зареєстрований у Верховній Раді. Нагадаю, що розголосу цей законопроект отримав через те, що він передбачає скасування із 1 липня 2023 року єдиного податку 2%. Але не тільки єдиному податку дісталося в цьому законопроекті. Дісталося і штрафному мораторію щодо застосування/не застосування РРО. Нагадаю, йдеться про п. 12 розділу ІІ Закону про РРО, який змінюється таким чином, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану, але не довше ніж до 1 липня 2023 року, не застосовуються штрафні санкції, які передбачені Законом про РРО. Ну виключення, яке стосується підакцизних товарів, воно як і було, так і залишається. Але власне чому про цю норму згадую? Тому що багато хто на період воєнного стану саме розглядає таку норму, як можливість працювати взагалі без РРО. Отже, розуміємо, що якщо цей законопроект таки буде прийняти у Верховній Раді, то штрафний мораторій, можливість працювати без РРО, як багато хто вважає, але я ще раз підкреслюю, йдеться про не застосування штрафів, цей мораторій буде скасований із 1 липня.
Визначення «першого» та «наступного» порушення з метою нарахування штрафу
А оскільки часу залишилося не так багато, я раджу вам пригадати, про які саме штрафи йдеться. І дуже доречно згадати нещодавнє роз'яснення, яке з'явилося на сайті податкової служби, стосовно так званого визначення першого і наступного порушення. Адже дуже багато дискусій визиває питання: як буде податкова застосовувати штрафи, ну наприклад, якщо суб’єкт господарювання систематично не застосовував РРО, вважаючи, що на період воєнного стану цього можна не робити. Чи буде це розглядатися як одне тривале порушення, а отже буде трошечки менший штраф, або це буде кожне окреме порушення, за яке буде встановлений штраф значно більший? І бачимо, що у своєму роз'ясненні на сайті податківці зазначають, що продаж товарів без застосування РРО не є триваючим порушенням, а є кожним окремим порушенням. Тобто є перший продаж і це є перше порушення, а наступне не застосування РРО або не видача чеку буде вважатися вже порушенням повторним. Також податківці коментують, яким чином ця думка буде застосована щодо розрахунку штрафів. І бачимо, що під час перевірки, коли будуть такі неодноразові порушення, за першу операцію буде штраф, як за перше порушення, а за кожну наступну, як за порушення наступне.
Розмір штрафу за «перше» та «наступне» порушення
Нагадаю, що коли ми згадуємо про перше і друге порушення, йдеться про розмір штрафів у 100% вартості проданих із порушенням товарів, робіт, послуг і 150%. Тобто 100% - це перше порушення, а 150% – це кожне наступне вчинене порушення. І до вашої уваги такий собі невеличкий приклад, як податківці планують нараховувати штраф, ну до прикладу, я вже сказала, щодо не застосування РРО. Припустимо, що підприємство на період воєнного стану мало умовно 100 операцій без застосування РРО по 100 грн кожна. Отже, загальний обсяг реалізації, який був проведений, склав 10 000 грн. Якби ми рахували виходячи із тривалого порушення, то сума штрафу рахувалася б у розмірі 100%. Але як ми побачили вже позицію податківців, рахувати вони будуть по операційно, тобто перша операція - це штраф 100%, а наступні операції, вони вже будуть рахуватися як штраф 150%. Отже, на 10 000 грн операцій можемо отримати штраф в розмірі 14950. Але на цьому не закінчуються неприємні новини, тому що навіть якщо ми будемо порушувати законодавство стосовно РРО до 1 липня і з 1 липня почнемо робити все вірно, звісно у випадку коли законопроект №8401 буде прийнятий в тому вигляді, про який я згадала, чи позбавить нас це від штрафів? Адже я хочу наголосити на тому, що зараз податківці продовжують залишатися на позиції, яку вони висловили ще минулого року, наприкінці минулого року. Чи має право контролюючий орган перевірити період починаючи з 24 лютого до закінчення воєнного стану і застосувати санкції в цьому періоді? Нагадаю, що податківці дотримуються думки, що застосовувати штрафні санкції за період господарської діяльності з 24 лютого до закінчення воєнного стану треба в загальному порядку, питання лише в тому, коли ці штрафи сплачувати. І якщо штрафний мораторій буде знятий з 1 липня 2023 року, то відповідно, штрафи починаючи із 24 лютого 2022 будуть вже нараховані, якщо вони звісно до вас прийдуть, і сплачувати їх доведеться з 1 липня. Тому будь ласка не порушуйте вимоги Закону про РРО і не застосовуйте штрафний мораторій як можливість не проводити операції через РРО.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.