Ви дізнаєтесь:
- Про зміни у порядку відображення коду марки АЗ у чеках.
- Про відповідальність за порушення при продажу підакцизних товарів.
- Як відображати акцизні марки при продажу коктейлів.
Законодавчі зміни у порядку відображення коду марки акцизного збору у чеках
Нещодавно на своєму сайті податкова розмістила інформацію за результатами фактичних перевірок суб'єктів господарювання, які застосовують РРО. Зокрема вона зазначила, що почастішали випадки не відображення суб'єктами господарювання в чеках РРО обов'язково реквізиту. Йдеться про марку акцизного податку, а саме цифрове значення такої марки. Хочу наголосити, що ситуація із відображенням марки акцизного збору в чеку РРО суттєво змінилася з 1 січня 2022 року й у зв'язку із початком воєнного стану багато хто із суб'єктів господарювання, хто здійснює торгівлю у роздріб алкогольними напоями, просто не відслідкували важливість цієї зміни. Чому саме 1 січня 2022 року? Зверніть, будь ласка, увагу на слайд, тому що саме з цього моменту запрацював п. 11 ст. 3 Закону про РРО. І саме у Законні про РРО з’явилася згадка про необхідність відображати в чеку саме штриховий код марки акцизного збору. Нагадаю, що до 2022 року така вимога містилася лише в Положенні №13 і навіть самі податківці казали, що немає підстав застосовувати штрафи. Але повторюся, це все відбувалося до початку 2022 року.
Що змінилося у зв'язку із настанням воєнного стану? Відверто кажучи, абсолютно нічого. Адже податковий мораторій або штрафний мораторій, точніше, який встановлений п. 12 підрозділу 2 Закону про РРО, який передбачав на період воєнного стану можливість не застосування штрафних санкцій. Як ми бачимо він не стосується Порядку порушення здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів. Ну а власне алкогольні вироби й безпосередньо вимога щодо відображення акцизної марки, це всі порушення, які стосуються саме реалізації підакцизних товарів. Тому податкова кажучи про таке порушення на своєму сайті продовжує думку, які саме штрафи будуть застосовуватися і застосовуються до суб'єктів господарювання, які допускають не відображення марки акцизного збору у безпосередньо розрахункових документах. Ну можна було б фантазувати, що мав на увазі Закон про РРО, але податківці, як ми бачимо, доволі конкретні й вони згадують про класичний штраф 100%, і 150% вартості товарів, які продані з порушенням, кажучи про те, що відсутність інформації про марку акцизного податку в чеку РРО призводить до створення суб'єктами господарювання невідповідних розрахункових документів.
Товари, що не підлягають маркуванню марками акцизного збору
Для того, щоб не стикнутися із нарахуванням штрафів, хочу також нагадати кілька правил, які стосуються відображення марки акцизного збору у чеку РРО. По-перше, згадаємо норму п. 226.10 ПКУ, яка запрацювала паралельно із вже згаданою зміною Законну про РРО про відображення інформації про марку акцизного збору щодо переліку напоїв, які вже не підлягають маркуванню. Отже, продаючи, зокрема, у роздріб, подібні алкогольні напої, зокрема коли йдеться про певні коди УКТ ЗЕД, і фактичну міцність, яка перевищує 1.2% об'ємних одиниць, але не вища за 15% об'ємних одиниць, такі алкогольні напої при продажу не маркуються марками акцизного збору, а отже зазначання відповідної марки в реквізитах чека РРО є не обов’язковим. Будь ласка, зробіть такий чекап щодо своєї реалізації по продажу алкогольних напоїв, якщо до вас виникають питання у податкової служби що зазначає марки акцизного збору.
Акцизна марка та коктейлі
І ще одне доволі цікаве питання, яке я хочу згадати, це ситуація коли алкогольні напої торгуються на розлив. Дуже багато дискусій було саме щодо того, як відображати інформацію про марку акцизного збору, якщо, наприклад, суб'єкт господарювання, ну, наприклад, створює певні алкогольні коктейлі. Згадуючи про правила відображення марки акцизного збору податкова нагадує, що інформація про підакцизні товари в чеку РРО має зазначатися в особливий спосіб. Тобто має бути зазначено найменування конкретної одиниці підакцизного товару. Також має бути зазначений код УКТ ЗЕД, ціна, кількість і також, як я вже зазначала, реквізити марки акцизного податку, в залежності від того, в якій спосіб вона буде вноситися, в залежності від модифікації РРО, або методом ручного введення, або методом сканування. Отже, питання, а як саме треба вводити акцизні марки коли ми створюємо алкогольні коктейлі? Наголошую на тому, що інформація про таке відображення в результаті реалізації саме алкогольних коктейлів відсутня в Законі про РРО і в будь-якому іншому підзаконному нормативному документі. Тому податкова продовжує дотримуватися тієї позиції, яку вона висловлювала ще наприкінці 2021 року, що коли йдеться саме про продаж алкогольних коктейлів або про продаж алкоголю на розлив, то відображати марку, реквізити марки в чеку РРО треба при відкупорюванні безпосередньо пляшки алкоголю, який підлягає маркуванню і в межах отримання першої порції для приготування коктейлю або продажу на розлив.
Отже, шановні колеги, якщо ви стикнулися на податковій перевірці з тим, що продаючи алкоголь на розлив або роблячи коктейлі податківці вимагають вказувати абсолютно у всіх чеках РРО інформацію про акцизну марку, тобто нараховують штрафи 100 і 150% виходячи з обсягів реалізації, які фіксуються в ваших Z-звітах, це категорично невірно, тому що марка акцизного збору має бути присутня при відкупорюванні першої пляшки або приготуванні першої порції коктейлю.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.