Ви дізнаєтесь:
- Чому в ЕК відображається неправильне місце реєстрації ФОП.
- Як сформувати заяву з метою зміни даних в ЕК.
- Як змінити ДПС в ЕК після виправлення місця реєстрації ФОП.
Причини та наслідки неправильної інформації в ЕК про місце реєстрації
Термінова новина для усіх ФОПів: зайти в електронний кабінет та перевірити місце реєстрації! Адже у більшої кількості ФОПів ці дані злетіли. І як пишуть колеги бухгалтери, які ведуть ФОПів, така інформація інколи відображає або попередню приписку, або взагалі відношення до ФОПа не мала. Чим це загрожує? Тим, що подаючи декларації автоматично підтягнеться неправильна адреса, це в кращому випадку. А в гіршому випадку, коли у вас автоматично змінилася прив’язка до податкової інспекції. Тобто терміново потрібно зайти в електронний кабінет та перевірити цю інформацію. Зараз я покажу як це робиться і якщо ця помилка у вас наявна, тобто адреса приписки поточної не відповідає тій інформації, яка є в електронному кабінеті, особливо якщо такі дані є у виписці. Тобто ми не говоримо за той випадок, якщо ви приписку змінили, але в реєстратора даних ще не оновили. Я говорю за ті ситуації, коли в реєстратора у нас поточна приписка, але в електронному кабінеті ці дані злетіли й поговоримо як це все виправити досить швидко, теж все в електронному кабінеті онлайн. Сьогодні подали, завтра вже бачимо виправлені дані.
Причини та наслідки неправильної інформації в ЕК про місце реєстрації
Переходимо до електронного кабінету платника податків, а саме до приватної частини, тобто за допомогою електронного цифрового підпису, у розділ «Електронний кабінет для громадян». І ось ми бачимо дату реєстрації. Вона в мене не відповідає моїй приписці і я знаю точно, що я змінювала таку дату реєстрації. Однак система… І коли це відбулося? Нещодавно. Нещодавнє оновлення електронного кабінету саме в блоці додавання функції перед заповнення декларації про доходи та майновий стан. Можливо це чергова помилка. Хоча дехто говорить про те, що відбулося зівставлення ресурсів Державного реєстру фізичних осіб із тими даними, які вносилися до реєстратора. Тобто якщо такі дані не внеслися або через 5ДР, вже анонсую який документ ми будемо заповнювати, вами свого часу при зміні місця приписки, то система відкотила ось цю інформацію і відобразила колишні приписки. Однак, я ж говорила, що деякі бухгалтери говорять про те або ФОПи свідчать про те, що така адреса взагалі до них відношення немає і немала в попередніх періодах. Тобто не розуміють звідки взялася ця інформація. Ось тут вже тоді цікаво, чому якщо це чергова неточність в роботі реєстрів Державної податкової служби, вони не поспішають це виправляти. І з чим ми звіряємо? Зрозуміло що за адресою приписки або переходимо в облікові дані платника податків і ось тут теж в нас є адреса, яка зазначена. Ви бачите, у мене тут вулиця Шевченка зазначена, тоді як в Електронному кабінеті для громадян інша вулиця, яка ну в мене відповідає попередній моїй приписці.
Що ми робимо? Знову ж таки в розділі «Електронний кабінет для громадян» переходимо до розділу «Заява про внесення зміни до ДРФО (5ДР)», активуємо це поле. Для того, щоб створити новий документ відповідно натискаємо на кнопку «Створити». Додається новий документ, автоматично підтягується інформація з облікових даних платника податків. Я ж закриваю цей документ, а відкрию вам попередньо доданий для того, щоб пришвидшити інформацію в розрізі цього відео. Отже, в блоці «Фізична особа – підприємець» вказуються дані: прізвище, ім’я, по батькові, податковий номер. Підтягнулися автоматично. Перевіряємо. Місце перебування на обліку, поточне, яке тягне у системі. Далі Заява про внесення змін, вже переходимо до заповнення документа. А саме підтягуємо із відповідного довідника прізвище, ім’я, по батькові. Відкриваємо й ось тут в пошуку вносимо інформацію. Якщо ви внесли щось невірно, просто натиснути потрібно на хрестик, зняти фільтрацію, і тоді уже писати й обираємо з відповідного списку. Варто все ж таки пробувати знайти інформацію через пошук, тому що відповідна кодифікація, але це не обов’язково, ви можете одразу прописувати інформацію тут із клавіатури. Далі обов’язково стать. Попередні дані, якщо у вас змінилася інформація: прізвище, ім’я або по батькові. Місце народження з паспорта прописуємо. Дата реєстрації місця проживання, ось тут уже вказуємо актуальну інформацію і якщо ваше фактичне місце проживання відрізняється від прописки, вказуєте сюди, в цей блок, цю інформацію. Громадянство. Контактна інформація, телефон. Документ, що посвідчує особу теж з випадаючого списку обираєте в довіднику тип документа, який у вас на сьогодні. Реквізити цього документу. Дата автоматично. І в цьому блоці все. Відповідно далі проходимо перевірку документа, натискаємо «Перевірити». У вас може вибити помилку. Помилка у даті заповнення, тому що у нас дата вже змінилася, я раніше створювала цей документ. Оновлю цю дату на тринадцяте. Перевіряю цей документ ще раз. Помилки відсутні, перевірено.
Додання копій документів, що підтверджують дані про ФОП
Обов’язково до довідки, до заяви 5ДР додається копія документа, який підтверджує вашу поточну прописку. Ну в моєму випадку ця приписка зазначена в паперовій книжечці паспорта. Відповідно щоб додати документ ви натискаєте на кнопку «Додатки» - «Документ довільного формату». Активуємо цей документ. Вносимо, знову ж таки оновлюся по даті, тринадцяте, номер документа, податкова інспекція автоматично підтягується. Документ довільного формату, вносите його назву, тут вже все з клавіатури ви друкуєте. Номер документа, дата документа. По паспорту я пишу дату видачі документа. Можна зазначити дату прикріплення його до заяви. І підтягуєте копію, скановану копію документа. Лише один документ. Якщо це декілька документів, відповідно декілька додатків формуєте до цієї заяви. Натискаєте додати, знову ж таки, документ довільного формату і додаєте інший документ. Тобто один документ – один скан. Натискаю перевірити ще раз документ і будемо надсилати його в Державну податкову службу.
Як це відбувається? При збереженні документа на сьогодні, це теж нещодавнє оновлення, одразу система питає, що ми хочемо, бажаємо відписати чи просто зберегти як чернетку? Ну тут не зазначено щодо чернетки, але якщо ми натиснемо «Ні», документ просто збережеться і відобразиться у списку. Якщо ж щоб відправити, тобто ми все заповнили, не вертаємося до документа, то натискаємо «Підписати», обираємо все як і на початку, при вході в кабінет, за місцем розташування електронний цифровий підпис, пароль захисту, «Зчитати» і натискаємо кнопку «Підписати». Успішно підписаний документ залишається надіслати. Якщо так, натискаємо відповідну кнопку. Документ успішно надіслано. Ось, ви бачите, статус у нього з ключиком, підписано та відправлено. Квитанція №1. Переглядаємо: «Документ збережено на центральному рівні. Через певний проміжок часу подбайте про Квитанцію №2.». І саме у Квитанції №2 відобразиться інформація про опрацювання або зауваження при опрацюванні цього документу. І завтра я вже зможу перевірити не лише в облікових, але і в Електронному кабінеті для громадян, в блоці «Загальна інформація про платника», зміниться актуальна адреса. У мене має оновитися вулиця та будинок.
Зміна ДПС в ЕК після опрацювання Форми №5ДР
Однак я ще хочу сказати, можуть виникнути проблеми, коли міняється підпорядкованість Державної податкової служби внаслідок зміни прописки. Здається через 5ДР нам опрацювали, нам вказують реквізити нової податкової інспекції, однак в електронному кабінеті ви бачите дані старої інспекції. Як це змінити? Переходимо до «Налаштування». Натискаємо на прізвище, ім’я, по батькові, «Налаштування». Тут в нас теж адреса, це в нас все зміниться автоматично. Переходимо до блоку «Налаштування», «Код податкової інспекції» і ось тут обираємо ту податкову інспекцію, але лише після опрацювання 5ДР за новою припискою і новою підпорядкованістю до податкової інспекції. Коли у відповіді у Квитанції №2 буде зазначено, що ваша податкова інспекція за місцем реєстрації така то. Тоді ви ось тут, в налаштуваннях, відшукаєте цю податкову інспекцію та натиснете «Зберегти». І це сприятиме тому, що у деклараціях обов’язково вже буде вказуватися вірна податкова інспекція.
Друзі, ви поділіться зі мною в коментарях, чи у багатьох з вас ось ця адреса не відповідала поточній. Чи відбулися такі зміни? Чи довелося вам відправляти 5ДР. І якщо у вас будуть якісь питання, обов’язково пишіть. Будемо намагатися допомогти розв’язати ваші проблемні ситуації.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.