Ви дізнаєтесь:
- Які ПРРО-помилки та за яких умов можливо виправити.
- Що робити, якщо помилилися при проведенні суми або застосуванні форми розрахунків.
- Як «анулювати» «службову видача» або «службове внесення».
Помилково проведена сума
Не допускає помилок тої, хто не працює. А коли ми з вами працюємо, тим паче працюємо з такою системою як програний РРО, помилки у нас обов’язково трапляються. Але не є проблема допустити помилку, напевно, є проблема її виправити. А якщо ти знаєш як її виправляти, то в тебе немає достатньо великої кількості проблем. І я хочу поділитися з вами трьома найпоширенішими помилками, які можуть статися у роботі ПРРО, і дати поради, і настанови, які верифіковані податковою службою щодо того як ці помилки виправляти. Отже, давайте їх розглянемо.
І перша помилка, про яку я хочу згадати, це помилково проведена сума. Тут маємо відповідь від податкової служби із категорії ЗІР, яким чином цю помилково проведену суму треба виправити. Її треба виправити шляхом формування розрахункового документа «повернення товару» і зверніть, будь ласка, увагу, цей перший крок податкова згадує, і згадує про те, що ми маємо скласти фіскальний звітний чек відповідної форми (ФКЧ-2) або шляхом сторнування попереднього чека та проведення операції продажу повторно. Отже, маємо дві складові й два кроки щодо такого виправлення. Перше, ми з вами сторнуємо попередню операцію і сторнування попередньої операції, воно буде залежати від технічних можливостей нашого програмного РРО. Адже не всі ПРРО дають змогу провести операцію сторнування, але якщо у вас є можливість провести таку операцію, то власне і сторнування буде нам підходити. Якщо ж сторнування немає, то ми формуємо розрахунковий документ ФКЧ-2. Ну а після цього ми вже будемо проводити операцію на правильну суму. Зверніть, будь ласка, увагу, що тут нас податкова служба не обмежує щодо виправлень на протязі, ну, наприклад, робочого дня. Але хочу зазначити, що в усних роз’ясненнях податкова служба наголошує на тому, що таке виправлення помилкової суми можливе поки у нас не закрита зміна і не зроблений Z-звіт щодо програмного РРО, тобто поки ми працюємо в межах однієї, зокрема, робочої зміни. Також хочу нагадати, що якщо ми не зможемо з вами використовувати програмну функцію через сторнування операції й нам доведеться складати розрахунковий документ ФКЧ-2, я нагадаю, що його форма передбачена відповідним положенням про форму та зміст розрахункового документа і він стосується випадків як повернення товарів, так і може складатися в інших випадках. Тобто зверніть, будь ласка, увагу, що використання цього документу не обмежується виключно поверненням. Тому що якщо ми кажемо фактично про повернення товару у нас ще треба додавати там цілу низку інших документів, а в такому випадку не йдеться про класичне повернення, а йдеться саме про виправлення, після якого буде проведена вже правильна операція із правильним розрахунковим документом.
Якщо ви виправляєте свої помилкові суми методом сторно або шляхом друкування фіскального чека на видачу коштів, будь ласка, поділіться своїми позиціями й думками з цього приводу у коментарях до цього відео.
Ну і щодо операцій сторно, також хочу додати кілька роз’яснень від безпосередньо податкової служби. Запитання наступне, чи можна виконати операцію «сторно» на ПРРО у зв’язку з помилково проведеною розрахунковою операцією після якої через такий ПРРО проведені наступні розрахункові операції? Адже я трошечки згадала ситуацію, коли ми власне можемо сторнувати ту суму, яка проведена помилково. Чи обмежимося ми відповідно зміною, чи обмежуємося ми періодом до складання Z-звіту, чи власне ми обмежуємося тільки ситуацією, коли ми провели одну операцію, ще не зробили жодної іншої операції й відразу її сторнуємо. І тут зверніть, будь ласка, увагу, що податкова має повноваження відповідати виключно в межах того програмного забезпечення, яке розробляє вона і зазначає, що таке сторнування можливе лише до моменту реєстрації наступного розрахункового документа. Отже, якщо в момент проведення помилкової операції ви не зрозуміли, що вона помилкова і після цього робите інші операції, і користуєтесь відповідно програмним забезпеченням від Державної податкової служби, скасування методом «сторно» у нас не буде доступне. Але треба звернути увагу, при виборі програмного забезпечення щодо ПРРО, саме на цю функцію, чи можна проводити функцію сторнування коли це сторнування у нас проведено через кілька розрахункових операцій.
До речі, також напишіть у коментарях, чи дозволяє ваш ПРРО сторнувати вже після наступних розрахункових операцій помилково проведену суму.
Помилково проведені «службова видача» або «службове внесення»
Наступна помилка, з якою ми дуже часто з вами стикаємося, це помилково проведена «службова видача» або «службове внесення». Нагадаю, що щодо таких операцій ми маємо справу коли ми маємо справу переважно із готівкою. І як зазначає податкова, знову ж таки, в категорії ЗІР, проведення виправлення, яке стосується «службової видачі» або «службового внесення», має бути проведене через зворотну операцію на таку помилкову суму або сторнуванням проведеної операції. Отже, якщо йдеться про помилково проведену «службову видачу», нам треба провести операцію «службове внесення» на таку суму. А якщо ж йдеться навпаки про помилкове проведення «службове внесення», нам треба провести операцію шляхом наступної реєстрації операції «сторно». І зверніть, будь ласка, увагу, що коли йдеться про операції із ПРРО, податкова служба не обмежує проведення операцій щодо виправлення «службової видачі», «службового внесення» саме конкретним операційним днем. Але коли йдеться саме про, наприклад, використання РРО, податкова встановлює додаткові обмеження і каже, що виправити, наприклад, «службове внесення» після помилкової «службове внесення» вже на наступний день неможливо. Тому знову ж таки буду наголошувати: бажано виправляти такі помилки саме протягом робочого дня, до закриття зміни. Також стосовно цих операцій, «службове внесення» і «службова видача», хочу зробити кілька важливих зауважень. По-перше, те що ці операції можуть бути проведені виключно в ситуаціях, якщо це не пов’язано із проведенням розрахункових операцій. І про це ми можемо пересвідчитись подивившись на Порядок №317, який регулює питання безпосередньо роботи із ПРРО. Також зверніть, будь ласка, увагу, що операції «службове внесення» і «службова видача» не є розрахунковими. Отже, формально, якщо ми якимось чином не виправили або виправили невірно помилки, які стосуються «службової видачі» або «службового внесення», нас не можуть покарати за невірне проведення розрахункових операцій, знову ж таки наголошую, податкова неодноразово висловлювалася щодо того, що такі операції в нас не є розрахунковими. Ну і також зверніть, будь ласка, увагу на практичну ситуацію, яку коментує податкова. Чому вона важлива? Тому що якщо у нас трапилася, то власне ми можемо з вами розуміти, що у нас немає помилки й нічого виправляти не треба. Йдеться про ситуацію наступну. Якщо до початку наступного робочого дня та на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту, для того, щоб у нас була відповідність готівкових коштів на місці проведення операцій, проведена операція готівки, вона зберігається на місці проведення розрахунків із використанням операцій «службове внесення», то операція «службова видача» в кінці робочого дня не здійснюється. Ну а якщо ви раптом в такій ситуації все ж таки зробили операцію «службова видача», то будь ласка скористайтеся порадами від податкової, яким чином треба цю операцію виправити, якщо вона була проведена як зайва і трошечки раніше я про це казала.
І до речі також прокоментуйте, будь ласка, чи користуєтесь ви таким способом виправлення операцій «службова видача» або «службове внесення» як радить податкова служба.
Помилка у формі розрахунків
Ну і нарешті одна ще дуже популярна помилка, яка вимагає виправлення, це помилка, яка стосується форми розрахунків. В такому випадку йдеться про наступне. Ну, наприклад клієнт розрахувався карткою, а я пробила, провела цю операцію через відділ готівки. Отже, зрозуміло, що це є порушення і треба якимось чином це порушення виправляти. Знову ж таки, податкова радить робити наступне. У випадку, коли ми застосували не ту форму розрахунків, тобто зробили помилку по відділу, наприклад, безготівка або картка і зробили готівку, замість без готівки. Як ви бачите, податкова згадує про акт скасування помилково проведеної суми. І після отримання готівки треба ще раз буде провести безпосередньо таку операцію. І обов’язково після проведення вже правильної розрахункової операції видати ще раз нашому клієнту розрахунковий документ. В такому способі виправлення начебто немає проблем, але є один такий величезний нюанс: складання акту про скасування помилково проведеної операції або ж помилкової форми оплати, тому що саме про помилкову форму оплати я зараз кажу, складання такого акту передбачено нормативним документом, Порядком №547. А цей порядок, він стосується виключно роботи із класичним РРО. В Порядку, який регламентує роботу із ПРРО, це Порядок №317, немає жодної згадки про необхідність складання акту. І як ми бачимо, в ЗІР податкова наголошує на тому, що при виправленні невідповідної форми розрахунків, навіть якщо ми з вами працюємо через ПРРО, нам треба складати відповідний акт.
Знову ж таки, хочу побачити ваші коментарі щодо того чи складаєте ви акт, у разі, якщо ви виправляєте невірну форму розрахунків.
Але знову ж таки наголошую, що в такому випадку складати акт згідно із нормативним документом не є обов’язковим.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.