Ви дізнаєтесь:
- Як передати до ПФУ заяву-розрахунок на паперовий лікарняний.
- Про особливості складання заяви-розрахунку на лікарняний по вагітності та пологах.
- Що робити, якщо заяву-розрахунок відхилено.
Функціонал веб-порталу ПФУ
Думаю ті з вас, хто дивиться це відео і мають паперові лікарняні, постали перед питанням у січні, а як подати заяву-розрахунок до Пенсійного фонду України. Багато хто скористався наручною подачею, однак у кінці січня такий функціонал з’явився на вебпортал Пенсійного фонду. І саме його ми з вами зараз детально розглянемо. Тобто яким чином заповнити заяву-розрахунок на підставі паперового лікарняного листа. Крім того, у другому блоці згадаю питання по тому, як подати заяву-розрахунок по лікарняному у зв’язку з вагітністю та пологами, які моменти потрібно врахувати. Тож дивимося до кінця.
Отже, на вебпортал Пенсійного фонду України, який знаходиться за адресою portal.pfu.gov.ua заходимо в приватну його частину за допомогою електронного цифрового підпису. Переходимо до категорії «Заяви-розрахунки», натискаємо кнопку «Створити нову». Якщо ви заповнювали заяву-розрахунок попередньо, відповідно інформація збереглася, яка стосується місцеперебування юридичної особи або місця проживання ФОПа, залежно від того, від чийого імені ви подаєте заяву-розрахунок, прізвище, ім’я, по батькові головного бухгалтера, відповідальної особи, а також керівника, номер телефону та розрахунковий рахунок для фінансування лікарняних листків. Ця вся інформація повторно не буде вами вноситися.
Заповнення заяви-розрахунку
Обрати регіон, до якого відноситься юридична компанія за місцем реєстрації, тип заяви-розрахунку. Ось тут важливий момент, потрібно з випадаючого списку обрати «Паперові листки непрацездатності». Тип додатка – «Додаток 1», якщо фінансується лікарняний загального характеру по тимчасовій непрацездатності. Зверну увагу, що номер заяви-розрахунку присвоюється системою автоматично після заповнення всіх реквізитів та переходу до заповнення коригування даних по заявці. Здавалося б інформація про дату початку періоду та дату закінчення періоду можна було б не вносити, оскільки такого паперового лікарняного не вебпортал в електронному реєстрі немає, він відсутній, ви його бачите лише на папері перед собою. Я думаю, що це питання часу і розробник врахує це і заблокує цю інформацію. Однак на сьогодні, якщо я натисну «Продовжити за даними ЕРЛН» зазначається, що не внесено дані в усі поля, а саме по даті, яку я вам зазначала попередньо. Я раджу тут не заморочуватися, вказуємо поточну дату коли подаєте (формуєте) таку заяву розрахунок.
Натискаємо «Продовжити» і відкривається модуль, додаток по тимчасовій непрацездатності. Уся інформація, яка зазначалася вами вище підсвічується уже сірим кольором і вона недоступна до редагування. Для того, щоб додати інформацію по паперовому лікарняному листі достатньо натиснути кнопку «Додати», відкриється додаткове вікно, яке аналогічне усім полям, які ми вже звикли бачити, формуючи заявки по е-лікарняних. Однак чим вони відрізняються? Тим, що усі поля доступні до редагування, тобто інформацію вносимо в ручному режимі. І ось цей момент досить важливий, тому що за підсумками січня співробітники Пенсійного фонду зафіксували типові помилки, які допускають заявники при поданні відповідних документів. І серед них найчастіше це неправильне вказання серії та номеру лікарняного листка, паперового, та реєстраційних даних застрахованої особи, а саме: прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків. Тобто розпочнемо з внесення цієї інформації, а саме: номер лікарняного, серія лікарняного, дата початку непрацездатності та закінчення. В такому випадку кнопка Tab не працює для переходу з комірки у комірку, необхідно переходити вручну. Реєстраційний номер вказуємо застрахованої особи, прізвище, ім’я, по батькові, причина непрацездатності з випадаючого списку. Звичайно орієнтуємося на паперовий лікарняний, що зазначено у ньому. Ознака про місце роботи (основне чи сумісництво). Кількість днів, що підлягають оплаті. Рахуємо загальну кількість та коштом Фонду. Сума в гривнях загальна, припустимо, 2000 грн. І за рахунок коштів Фонду – 1000 грн. Інформація щодо постраждалих на ЧАЕС, якщо це лікарняний по таких співробітниках, вноситься в наступні комірки. Страховий стаж повний у місяцях та за останні 12 місяців. Пільга непрацездатної особи, якщо така наявна, з випадаючого списку обов’язково обираємо. Ви скажете: «На що це впливає?». В тому випадку, якщо є пільгова категорія, то незалежно від наявного стажу вноситься 100% оплата по лікарняному листу. Номер посвідчення ЧАЕС, якщо ви вказували сюди інформацію, обов’язково дублюємо сюди. Дата направлення на МСЕК, якщо такий лікарняний сигналізував таку інформацію. Причина розбіжності сум, теж з випадаючого списку. Якщо жоден з обраних варіантів для вас не актуальний, ви обираєте «Інший -Коментар страхувальника», відкривається до внесення інформації в комірці «Причина розбіжності суми (інша)» і він доступний до прописування інформації. Якщо розбіжності відсутні – залишаємо це поле без інформаційного наповнення.
Далі ми переходимо обов’язково до додавання файлів. Таким файлом в такому випадку обов’язково має бути відсканований паперовий лікарняний. Хоча така обов’язковість ніде на сьогодні поки не прописана, однак це пришвидшує розгляд і дозволяє співробітникам Пенсійного фонду дійсно перевірити ту вихідну інформацію, яку ви вказали в паперовому лікарняному і звірити з тою, яку прописано на вебпортал Пенсійного фонду. Для того, ніби таку саму звірку. І дозволить ПФУ профінансувати такий лікарняний. Якщо все зазначено вірно натискаємо «Продовжити». Відкривається кнопка «Зберегти», активуємо її, яка дозволяє нам побачити інший функціонал. А саме: вилучити заяву-розрахунок, війти, зберегти або сформувати таку заяву-розрахунок. Ви бачите номер заяви-розрахунку уже сформувався, присвоївся автоматично, в залежності від кількості раніше поданих. Натискаємо «Сформувати заяву-розрахунок». Знову ж таки підказка, для того, щоб ви прикріпили відсканований паперовий варіант лікарняного листка, якщо ви забули це зробити, можна повернутися і це доробити. Якщо у вас все вірно, перевіряємо заяву-розрахунок сформовано в PDF, можемо її завантажити, для того, щоб направити комусь або перевірити трішки пізніше. Можна повернутися до редагування або натиснувши кнопку «Підписати та відправити до ПФУ» надіслати її до відповідного органу. Одразу звертаю увагу, що додаткового поля про підтягування електронного цифрового підпису та його накладання не буде, такий підпис накладається автоматично, враховуючи ті дані, які ви використали авторизуючись на вебпортал Пенсійного фонду. Я відправляти не буду. Таким чином зрозуміло як формувати заяву по паперових лікарняних.
Формування та направлення до ПФУ заяви-розрахунку
Ми ж з вами проговоримо яким чином сформувати заяву-розрахунок по лікарняних по вагітності та пологах, оскільки є певний не типовий момент, який варто врахувати. А саме, якщо я перейду в категорію «Листки непрацездатності», відфільтрую. Є в нас один лікарняний, ось він, по вагітності та пологах. Зверніть увагу, для того, щоб успішно затягнути цей лікарняний до заяви-розрахунку, необхідно в періоді, який вказується у відповідному блоці, вказати крайній період, який буде охоплювати дату закриття такого лікарняного. В такому випадку це 02.04.2023 року. Відповідно цю крайню дату або пізніше, обов’язково прописати, для того, щоб система захопила весь період лікарняного по вагітності та пологах і змогла його розпізнати. В моєму випадку воно не підтягнеться, оскільки статус такого лікарняного уже «Оплачений». А як ми пам’ятаємо, лише лікарняні зі статусом «Готовий до сплати» можуть потрапити до заяви розрахунку. Так, я знову ж таки повернуся до заяви-розрахунку. Натисну «Пошук», для того, щоб вам показати ось цю створену. Ви бачите, вона залишилась «Редагується», ми можемо її правити, вона не відправлена. І якщо говорити по заявці з вагітності та пологах, ось тут, в цьому періоді необхідно було б вказати, ну, наприклад, 30.04.2023 року. Тобто захопити закінчення даного лікарняного. Тоді воно потрапить до додатка про тимчасову непрацездатність, доступне буде до редагування та формування у заявці-розрахунку. Звичайно тип заяви-розрахунку будуть е-лікарняні листи. Таким чином такі лікарняні будуть подані на розгляд до Пенсійного фонду та успішно профінансовані. Нагадаю, що на сьогодні немає затримки з фінансування лікарняних листків і вони фінансуються буквально на наступний робочий день. Можливо не в кожному регіоні, але в більшості працює така система.
Формування та направлення до ПФУ заяви-розрахунку
І ще проблема, на яку хочу звернути увагу, багато користувачів скаржаться на те, що якщо відхилилася заява-розрахунок не зрозуміло з яких причин і де шукати таке пояснення. На сьогодні Пенсійний фонд від свого інформаційного повідомлення від 31 січня сигналізував наступне, що в заявах-розрахунках зі статусом «не прийнято» причина відхилення відображається у вигляді коментаря. Тобто такий функціонал уже допрацьований і якщо будуть зауваження до е-лікарняному, ви зможете їх прочитати в коментарі, виправити та повторно надіслати заяву розрахунок. Якщо цей варіант не спрацює у вашому випадку, тобто заявка відхилена, коментар відсутній, раджу скористатися наступним функціоналом вебпортал Пенсійного фонду. А саме категорією «Комунікація з ПФУ» - «Звернення», в якому обираємо тип звернення – заява, орган до якого будете надсилати за місцем вашої юридичної реєстрації, пишете зміст звернення, наприклад, роз’яснення відхилення заяви-розрахунку номер такий-то від такого-то числа. Прикріплюєте, додавши файли, скрін вебпортал з даною заявкою і пишете, можете написати окремий лист, а можна це все описати в змісті звернення, навіть не обов’язково цей лист реєструвати через вихідну документацію. Як показує практика, на такі звернення Пенсійний фонд відповідає і це дозволяє без комунікації безпосередньо із Пенсійним фондом, а через засоби електронного зв’язку, вирішити проблеми по таких заявах-розрахунках.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.