Ви дізнаєтесь:
- Чи є правомірним оформлення кілька видів лікарняних протягом хвороби.
- Як нарахувати допомогу за кількома лікарняними.
- Куди звернутися роботодавцю, щоб обґрунтувати нарахування за кількома лікарняними.
Працівник у нас захворів з 02.09 і йому відкрили й електронний лікарняний. Після цього відкрили паперовий лікарняний. Після цього був ще електронний лікарняний. А після цього ще був електронний лікарняний. І ось ви бачите, що у першому електронному лікарняному номер випадку був 5032711. Далі був паперовий. І далі пішли електронні лікарняні зовсім з іншим випадком. І дійсно у бухгалтера питання: ну я інтуїтивно відчуваю, що він начебто хворів у межах одного випадку, а ми бачимо, що з електронного після паперового у нього номер випадку став інший. Так от, все ж таки, як мені провести нарахування після паперового лікарняного? Це інший випадок чи не інший випадок?
Правила нарахування допомоги за кількома лікарняними
Якщо ми звернемося до п. 8 Наказу №1066, ми що тільки побачимо? Що якщо в мене відкритий електронний і через якусь причину я не можу далі його зробити продовження, і я відкриваю паперовий, то у бланку листка непрацездатності, який видається у випадках, зазначених в цьому пункті, як продовження електронного листка непрацездатності, зазначається номер листка непрацездатності, який продовжується. В ситуації якщо після паперового електронний, цей момент у нас на рівні законодавства не розписаний взагалі. І ситуація, яку ви бачите на слайді, скоріш за все, мала відношення до одного випадку, але через те, що відкрився 5032711, потім відкрився паперовий, скоріш за все була технічна можливість, технічна проблема продовжити саме попередній випадок. І лікарю нічого не лишалося, як відкрити новий випадок. До речі, коли тільки ми стали працювати з електронними лікарняними, рік тому, от були деякі фішки, що начебто випадок один, а лікарі тільки но починали працювати з системою і вони відкривали нові випадки. Тому, ситуація, на перший погляд, що мені каже? Якщо в паперовому є продовження попереднього лікарняного, то перші два це один випадок, а з третього починається інший випадок. Це все дуже формально і це все може залежати виключно від тих технічних проблем, які виникли у лікаря під час формування вже окремого лікарняного листка з 29-го. Тому, якщо в мене є такі сумніви, я нікого не соромлюсь, я ж не хочу зайвий раз ще п’ять днів за свій рахунок оплачувати? Не хочу. Я це вирішую доволі просто, на практиці це вирішується дуже просто.
Звернення роботодавця до ФСС з метою перевірки видачі лікарняних
Якщо у мене є такий каламбур і я інтуїтивно відчуваю, що це, начебто, один випадок, все робиться дуже просто. Я звертаюсь, як страхувальник, як роботодавець, поки що Фонд соцстраху, поки що він «живий», щоб Фонд соцстраху провів перевірку листка непрацездатності. Тобто розписуємо, все це пишу листи. Це в реальності, на практиці, працює. Це дуже чудово працювало той рік. Проводиться перевірка цього листка, протягом 10 календарних днів вам Фонд соцстраху зробить перевірку і він зв'яжетеся з тим закладом, який таке зробив, чому так сталося. Результат перевірки оформиться актом. Там буде аналіз, висновки, пропозиції з усіх питань. І обов’язково вам цей акт надішлють як заявнику. І якщо Фонд соцстраху вам точно скаже, що була технічна проблема, що неможливо було в тому електронному, після паперового, продовжити випадок, але насправді випадок один, ось тоді у вас зі спокійною душею, з чистою совістю будете собі нараховувати так, як ви спочатку і вважали за потрібне. Тому цей такий варіант чисто технічний. Він вирішиться виключно зверненням до Фонду соцстраху з питань конкретної перевірки.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.