Ви дізнаєтесь:
- Хто та коли визначає правила роботи ПРРО за відсутності зв’язку.
- За якими правилами працювати з ПРРО в період дії воєнного стану.
- Про правила роботи в режимі offline і повернення ПРРО в режим роботи online.
А як ви працюєте з ПРРО коли зникає Інтернет?
***
Робота з ПРРО за відсутності зв'язку визначається на етапі його реєстрації
В сучасних умовах користувачі ПРРО стикнулися із ситуацією коли зникає Інтернет. І разом із тим відповідно зникає зв'язок із фіскальним сервером, що унеможливлює роботу РРО у звичному режимі. І як працювати з ПРРО якщо відсутній зв'язок з фіскальним сервером визначають ще на етапі його реєстрації. Адже заповнюючи заяву за формою №1-ПРРО в окремому полі №5 зазначають: або суб’єкт господарювання взагалі не буде працювати в цьому випадку, тобто не здійснювати розрахункові операції, і це означає, що ПРРО не буде працювати в режимі офлайн; або суб’єкт господарювання буде використовувати резервний РРО; ну або ПРРО буде працювати в режимі офлайн. Отже, саме з цим треба визначитись ще на етапі реєстрації подаючи заяву за формою №1-ПРРО.
Умови можливості роботи ПРРО в режимі offline
Варіант роботи режиму офлайн, він можливий якщо в ПРРО є така опція. Тобто якщо він може створювати в режимі офлайн електронні розрахункові документи, зберігати їх в ПРРО до моменту відновлення зв’язку з сервером, ну і автоматично переводиться у режим онлайн у разі відновлення зв’язку із сервером. І як працювати в режимі офлайн визначає окремий розділ V Порядку роботи з ПРРО. При цьому ст. 5 Закону про РРО визначає, що використання ПРРО у період відсутності зв’язку між ПРРО і фіскальним сервером без отримання в податковій діапазону фіскальних номерів, сформованих сервером контролюючого органу, забороняється. Ну разом із тим цей діапазон формується автоматично. Звісно за умови якщо в формі №1-ПРРО зазначено, що ПРРО все ж таки буде працювати в режимі офлайн. І при цьому існує окремий порядок бронювання цього діапазону і формування цього діапазону цих номерів для роботи в режимі офлайн. І на період дії воєнного стану у нас є одна з преференції, яку ви бачите на слайді, що зупиняється дія абзацу 7 ст. 5 цього Закону, який тільки но згадував. І це фактично означає, що у період відсутності зв’язку між ПРРО і фіскальним сервером фактично можна використовувати його і навіть без отримання діапазону фіскальних номерів. Хоча все інше, воно по факту є виключно технікою і дійсно тут вже треба виходити з того, наскільки це по факту дозволить саме ваш ПРРО дійсно використовувати його в режимі офлайн без отримання діапазону фіскальних номерів, як це дозволяє у нас розділ ІІ Закону про РРО.
Коли у нас ПРРО переводиться в режим офлайн, у нас одночасно має бути сформоване повідомлення за формою №4-ПРРО з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн». Разом і тим, таке повідомлення формується автоматично самим ПРРО. Тобто спеціально його формувати і передавати на фіскальний сервер непотрібно.
Крім того, на період дії воєнного стану у нас є ще одна преференція, що проведення розрахункових операцій в режимі офлайн і використання фіскальних номерів з цього діапазону, сформованих фіскальним сервером, воно може здійснюватися з перевищенням строків, встановлених абзацами третім і четвертим ст. 5 Закону про РРО. Тобто обмеження, яке діє у мирний час, це не більше ніж 36 годин поспіль і не більше ніж 168 годин протягом календарного місяця, яке діє у звичний (мирний) час у разі роботи ПРРО в режимі офлайн, воно не буде застосовуватися на період дії воєнного стану.
Функції, виконання яких має забезпечувати ПРРО в режимі роботи offline
Що собою передбачає взагалі режим офлайн? Ну по-перше, це ПРРО має забезпечувати створення електронних розрахункових документів в такому режимі. Крім того, розрахунковий документ, сформований в режимі офлайн, він має зберігатися в ПРРО до моменту отримання від фіскального сервера підтвердження про доставку. Ну і якщо розрахунки проводяться в режимі офлайн, на самому розрахунковому документі обов’язково має бути відмітка, що він був сформований в режимі офлайн. Якщо в період роботи ПРРО в режимі офлайн настав термін формування Z-звіту, то він має бути сформований після видачі останнього розрахункового документу за цю зміну і до формування повідомлення про відкриття наступної зміни. Ну якщо ж період роботи ПРРО в режимі офлайн відкривається і закривається зміна, то повідомлення про відкриття зміни звісно воно має бути сформовано вже після формування Z-звіту за цю зміну і до видачі першого розрахункового документу за зміну, що відкривається.
Коли відновлюється зв'язок з фіскальним сервером, то ПРРО, він має автоматично перевестися з режиму офлайн в режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО і цим сервером. І протягом однієї години ПРРО, він має автоматично передати на фіскальний сервер пакет даних, який містить: форму №4-ПРРО про початок роботи у режимі офлайн; копії створених ПРРО під час роботи в режимі офлайн розрахункових документів і Z-звітів; ну і форму №4-ПРРО з позначкою «завершення режиму офлайн».
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.