Відеоблоги

Заява про «неможливість»: ТОП-5 питань та як подати в ЕК

Ви дізнаєтесь:

  • За яких умов можна подати заяву про «неможливість» після 30 вересня.
  • В який спосіб можна подати заяву та отримати відповідь від ДПС.
  • Як подати заяву через електронний кабінет.
Оберіть відео для перегляду

5(8)

Оцініть відео:

Заява про «неможливість»: ТОП-5 питань та як подати в ЕК

00:11:40

Ольга Хільчук

5(8)

Оцініть відео:

Додаткові матеріали Заява для ФОПЗаява для ТОВ

ТОП-5 гарячих запитань, які сьогодні ставлять юридичні особи та ФОПи при формуванні заяви про «неможливість»

1. Чи повинні подати заяву про «неможливість» ФОПи 1, 2 групи, які не сплачували у військовий період єдиний податок та єдиний соціальний внесок?

Відповідь коротка: ні. Така несплата пов’язана з правом, наданим Законом №2120. Жодних додаткових заяв до податкової подавати не потрібно.

2. Чи потрібно скористатися правом подати таку заяву?

Наприклад, ФОП 2 групи має найманих працівників і не сплачував до Фонду оплати праці єдиний соціальний внесок, податок з доходів фізичних осіб, військовий збір.

Відповідь: потрібно, щоб уникнути штрафних санкцій за несплату податкових зобов’язань, а можливо і за невчасне або взагалі не подання податкової звітності.

3. Який термін подання заяви?

Відповідь складається з двох частин.

  1. Загальний термін – 30 вересня 2022 року, який чітко прописаний в Порядку №225. Однак він уже минув.

  2. Спецтерміни, як я їх називаю, що застосовуються для двох категорій платників податків:

    • Платники податків, що отримали можливість подати до податкової заяву з дати набрання чинності Порядку №225, 6 вересня 2022 року, однак не зробили це до 30 вересня

      Подають заяву одночасно з набуттям можливості виконання одного з податкових обов’язків (для прикладу, реєстрація податкової, подання звітності, сплата невиконаного податкового зобов’язання тощо), але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей.

      Для прикладу, якщо ЮО чи ФОП 21 жовтня зареєстрували податкову накладну, відповідно заяву про «неможливість» потрібно подати не пізніше 30 грудня 2022 року.

    • Платники податків, які на дату набрання чинності Порядку №225 та після, виконували обов’язки, але у зв’язку з військовою агресією втратили можливість їх виконувати.

      Застосовується таке правило: у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення можливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву із додатками.

Отже, і в першому, і в другому спецтермінах фігурує поняття 60 календарних днів, відповідно ним і керуємося. 

4. Чи можна подати заяву онлайн?

Відповідь: можна через електронний кабінет платника податків. Багато хто чекав, що податкова інспекція сформує спеціальний документ для подання відповідної заяви. Однак, не склалося. Таку заяву ми подаємо в категорії «Листування», і є певні особливості, які ми з вами зараз розглянемо так, щоб ви їх врахували в майбутньому.

Отже, питання №2, яке дуже часто лунає від тих платників податків, що все ж таки скористалися можливістю до 30 вересня подати документ через електронний кабінет: яким чином подавати додатки? Додатки необхідно формувати разом із заявою в один документ, в один PDF-файл. Звертаю вашу увагу, що повинен бути поданий лише один PDF-файл розміром до 5 Mb. Тому все скануєте та групуєте. В інтернеті є ресурси, які дозволяють об’єднати документи в один. І дивитеся, щоб розмір цього документу не перевищував зазначені габарити.

5. Де шукати відповідь від податкової та коли?

В електронному кабінеті податкова надішле вам відповідь протягом 20 календарних днів після отримання вашої заяви. Крім того, відповідь буде продубльована на електронну пошту, в якій будуть вказані вид документа, дата та час його надсилання в електронному кабінеті.

Отже, послідовно ми з вами розглянули ці ТОП-5 питань. Перейдімо тепер до електронного кабінету.

Як подати заяву про «неспроможність» через електронний кабінет?

Адреса електронного кабінету: cabinet.tax.gov.ua. Через кнопку «Вхід» я зайшла до приватної частини електронного кабінету.

Щоб увійти, вам необхідно скористатися цифровими підписами. Сьогодні велика кількість платників не має дійсних електронних цифрових відписів. Їх необхідно пролонгувати за допомогою тих ресурсів, які ви використовували раніше. Один з найлегших способів –  згенерувати в Приват24 електронний цифровий підпис для бізнесу вашого ФОПа і використати його при вході в електронний кабінет.

Переходимо до категорії «Листування з ДПС»:

  • «Код ДПІ» – з випадаючого списку обираємо регіон, куди направлятиметься запит, та обираємо інспекцію за місцем вашої реєстрації.

    Якщо ви перереєструвалися – обираємо нову. А якщо ви не знаєте, яка інспекція виконує обов’язки вашої за старим місцем реєстрації, – перевірте сайт вашої інспекції, ця інформація повинна там бути у відкритому доступі. І саме туди надсилаємо заяву.

  • «Тип» – у нас автоматично «Лист», необхідно обрати «Заява (клопотання)».

  • «Тематика» – «Інші питання, що належать до компетенції ДФС» залишаємо без зміни, за замовчуванням обрано необхідний нам формат.

  • «Короткий зміст» – пишемо, що це заява про неспроможність, наприклад, сплати податків/подання звітності, залежно від тої категорії, яка для вас актуальна.

  • Обираємо файл, який ви попередньо підготували. Я підготувала PDF-документ невеликого розміру.

    Зверну увагу, що скановані документи з мокрими печатками кольорового формату займають великий розмір, однак їх можна буде стиснути. Звичайно, якщо кількість додатків у вас буде досить велика, то можна настільки стиснути, що втратиться якість зображення, і податкова може відмовити лише тільки тому, що отримані ними документи будуть не читабельні. Тому слідкуємо, щоб стиснення не призвело до втрати якості й читабельності.

  • Натискаємо «Зберегти».

Дали нас система перекидає до вихідних документів.

  • Документ із статусом «Перевірено» (зелена позначка ✔) виділяємо і натискаємо «Підписати».

  • Документ переходить у статус підписаного. Далі обов’язково натискаємо «Відправити».

Не забуваємо провести дії «Підписати» та «Відправити» для того, щоб документ не залишився просто підготовленим шаблоном у вашому приватному кабінеті.

Після відправлення документа необхідно провести наступні дії в категорії «Вхідні/вихідні документи»:

  • У «Вихідних документах» відкриваємо ваш запит – «Лист від... (дата, коли відправили документ)».

  • Перевіряємо номер і дату вашого листа, його реєстраційний індекс уже в податковій інспекції.

Обов’язково потрібно прослідкувати, що цей лист прийшов в податкову і був зареєстрований. Саме від цієї дати з наступного дня будуть розраховуватися 20 календарних днів, протягом яких податкова інспекція має надати вам відповідь. Звичайно, є інші моменти, що дозволяють продовжувати цей термін, але ми говоримо про загальний термін. Якщо він буде продовжений, вас обов’язково про це повідомлять.

Так само в категорії «Вхідні/вихідні документи», ви отримаєте у «Вхідних документах» по закінченні цього терміну розгляду відповідь: чи погодили податкові інспектори відтермінування сплати податкових зобов’язань, подання податкової звітності, або чи необхідно додати інші додатки.

Наостанок, під відео ви знайдете зразок заяви (для юридичної особи і для фізичної особи – підприємця). Це шаблон, в якому ви можете:

  • вписати свої реєстраційні дані й те, що стосуватиметься вашої заяви «про неможливість»;
  • підписавши, надіслати до Держаної податкової служби.