Відеоблоги

Як подати заяву на 2% єдиного податку

Ви дізнаєтесь:

  1. За якою формою подається заява.
  2. Про термін подання заяви та набуття статусу єдиноподатника зі сплатою 2%.
  3. Як заповнити заяву в електронному кабінеті.
Оберіть відео для перегляду

4.9(64)

Оцініть відео:

Як подати заяву на 2% єдиного податку

00:12:46

Ольга Хільчук

4.9(64)

Оцініть відео:

Спрощена система обліку 3 група з особливостями оподаткування, яким чином подати заяву на застосування 2% щодо нашого обороту? Отже, податківці анонсували і вже в дію вступила ця система обліку. Ми можемо подавати заяви для того, щоб працювати на ній з 1 квітня 2022 року. Є певні особливості. Якщо дехто чекає нові заяви за новим шаблоном, то не варто цього робити. Податківці роз’яснили, що у старих заявах ми будемо заповнювати наше бажання використовувати цю систему обліку. Однак є певні особливості. Саме про них ми поговоримо, як це реалізувати за допомогою електронного кабінету платника податків.

Отже, третя група оподаткування з особливостями. Нам слід розуміти, що це нововведення не означає, що уся третя група, тобто 5% без ПДВ, 3% з ПДВ, змушені перейти на сплату цих 2%. Це не так. Тобто у нас паралельно існуватиме ніби три різні варіації третьої групи оподаткування. І вже на якій перебувати, тобто чи зіскакувати вам з цих, на яких ви зараз перебуваєте, на особливе оподаткування, ви вирішуєте самостійно. Якщо ви прийняли таке рішення, то відповідно зараз навчимося як цю заяву заповнювати. Тобто не потрібно думати, що усім хто на третій групі потрібно переоформлюватися. Це наше бажання, яке ми можемо реалізувати, якщо ми дійсно прорахували, що це буде вигідно для нашого бізнесу щодо тих податків, які ми повинні будемо сплатити до бюджету.

Отже, форма заяви, як я вже говорила, затверджена раніше, ми бачимо, ще 2019 році. Саме за цією заявою ми будемо показувати наше бажання заявляти про такий перехід. Ідентифікатор форми в електронному кабінеті J/F0102003. І терміни подання заяви дня новостворених підприємств – протягом 10 днів з дня державної реєстрації. Якщо таке подання відбувається, відповідно до 1 числа місяця реєстрації ви будете вважатися на даній системі оподаткування. Якщо щодо діючих суб’єктів господарювання, то до 31 березня, якщо встигаємо подати таку заяву, то вже з 1 квітня 2022 року ми на особливих умовах оподаткування. Отже, колеги, перейдемо до електронного кабінету платника податків, де все поетапно розглянемо, як це заповнювати.

Отже, ми в приватній частині електронного кабінету платника податків скористалися електронним цифровим підписом, зайшли. Нам необхідно з вами перейти до категорії «Ведення звітності», обрати 2022 рік і якщо ми в березні подаємо таку заяву, відповідно березень місяць. Натискаємо кнопку «Створити». Фільтрацію щодо форми можна не здійснювати, тому що, якщо у нас за колонкою «Форма», бачите профільтровано, синім відтінком підсвічено, то ось друга у списку знаходиться ця заява, ось це ідентифікатор, який ми з вами вже проговорили, «Заява на право застосування спрощеної системи оподаткування». Натискаємо на цю заяву. В мене зразу вибило номер 2 однотипного документа в періоді, тому що я паралельно один заповнила, який ми з вами проговоримо, для того, щоб не завантажувати це відео моментами заповнення документу, тобто прописуванням адреси і т.д. Що у даному випадку ви робите. Якщо ви перший раз зайшли до цього документу, тобто у вас тут одиниця. Ну це не суттєво, я у даному випадку теж можу виправити на 1, тому що я попередній документ не відправляла. Звертаємо увагу на інспекцію, чи підтягнулося автоматично, і ставимо обов’язково розрахунок доходу за попередній період, теж цей додаток будемо створювати. Хоча певні інспекції консультують, що непотрібно, але щоб бути впевненими на 100% що нашу заяву не відхилять, варто цей розрахунок заповнити. Тому що дійсно, якщо податківці приймають із заявою на перехід з загальної системи на спрощену або між різними групами, то такий розрахунок подається. Тому, колеги, заповнюємо. Він нескладно заповнюється, лише 2 цифри ми туди внесемо і одну позначку зробимо. І дали натискаєте «Створити». І одразу система відсилає до такої заяви.

Я ж перейду до раніше доданої і заповненої. Що ми тут робимо? Найперше, ставимо позначку «Внесення змін», робимо активним це віконечко. Назва контролюючого органу підтягнулося автоматично. Залежно від того тип юридична чи фізична особа є відповідне позначення. Назва юридичної особи теж підтягнулася з облікової картки електронного кабінету. Прописуємо поштову адресу, обов’язково індекс, область, район і т.д. Тобто повна адреса. Що ми далі робимо? Пункт 5 «Підстава подання заяви», саме в частині 5.1, 5.1.1, стосується тих юридичних або фізичних осіб, які вирішили скористатися цим правом перейшовши з загальної системи обліку. Тобто ви переходите із загальної системи на спрощену. Тут пишете з 1 квітня 2022 року. Обрана ставка, в даному випадку у вас буде ставка 2%. Група 3. І без ПДВ. Це не стосується моєї ситуації, тому що я переходжу з 3 групи 5% без ПДВ на 3 групу 2% без ПДВ. Тому я стираю ці позначення, тому що це актуальна заява, я зараз буду її відправляти. В мене ж має бути заповнена, і у вас, якщо це ви переходите з 2 або 3 групи, підпункт 5.2.2. З групи 3 на групу 3, ви бачите позначення, та зі ставки 5% на ставку 2%, робимо позначку що без реєстрації ПДВ. Далі дата зміни, обов’язково словами тільки цифри: «ПЕРШЕ КВІТНЯ ДВІ ТИСЯЧІ ДВАДЦЯТЬ ДРУГОГО» року в нас є. 5.3 опускаємо. 5.4 теж не звертаємо увагу. 5.5 відмова від спрощеної теж нам не актуально в цій заяві. 6. Місце провадження господарської діяльності, вказуєте код КОАТУУ, в цій заяві ще не змінено на КАТОТТГ, нові коди. Тут старий ще код. Область, населений пункт і т.д. Знову ж таки адреса провадження діяльності, якщо вона у вас є, якщо не вся територія України. Залежно від того що для вас актуально. Кількість осіб які перебувають одночасно з фізичною або юридичною особою у правовідносинах, якщо є наймані працівники ставите відповідну цифру, якщо немає прописуєте 0, якщо ви ФОП і у вас немає найманих працівників. Обрані види діяльності згідно з КВЕД, тобто ті які відкриті для вас. Ви не вказуєте тут нових КВЕДів по яких би ви хотіли працювати, тому що КВЕДи цією заявою не додаються, необхідно звертатися до реєстратора попередньо. Як швидко додати сюди ці КВЕДи? Немає потреби кожен рядок окремо додавати. Для цього відкриваєте ще раз електронний кабінет платника податків, дублюєте вкладку. «Облікові дані платника», ось я натиснула, до самого низу пройшлася, скопіювала цю інформацію по КВЕДах і сюди в першу комірку вставила цю інформацію. Вона одразу сюди записалася. Там тільки необхідно буде постирати ці підкреслення на початку коду. Далі розділ 9 «Наявність податкового боргу», ставимо що відсутній, якщо дійсно він відсутній. Обсяг доходу за попередній календарний рік. Знову ж таки, в продубльованій сторінці кабінету заходжу в категорію «Перегляд звітності» за 2021 рік, категорія «Всі». Відшукала податкову декларацію платника єдиного податку за 2021 рік. Відкрила її. І ось обсяг доходу, який я виписала до цієї заяви, знову ж таки, прописом словами. Розрахунок доходу подається, роблю це позначення. Відповідно уся заява заповнена. Натискаємо кнопку «Перевірити». Успішна перевірка, ось ми бачимо відповідне позначення. Переходимо у додатки, ось ви бачите у вкладці біля назви «Головний документ» є слово «Додатки», натискаємо і ось той додаток, який ми попередньо додали. Якщо ви цього не зробили, у нас не буде в списку цього додатку, то просто не обхідно натиснути слово «Додати» і такий додаток автоматично створиться. Тобто немає потреби ще раз передодавати заяву. Отже, в розрахунку, сюди інформація потрапила автоматично. Нам необхідно лише зазначити, що це первинна реєстрація. Далі вказуємо ось сюди дві суми доходу, знову ж таки з річної декларації за IV квартал, яка є наростаючим підсумком. Прописуємо ось сюди дві комірки доходи, в 5.1 і в підсумок. І заява заповнена. Натискаємо «Перевірити». Так. Зберегти. І ось цей документ успішно збережений та перевірений, ви бачите статус «Перевірено». Далі переходимо до статусу «Підписати». Обираємо електронний цифровий підпис, накладаємо його на даний документ і будемо надсилати до податкової.

Одразу ж забігаючи наперед, ось ви бачите, документ підписаний, з’явився ключик. Виділяємо знову ж таки його і натискаємо «Відправити ». З’явився літачок, який сигналізує про успішне відправлення цього документу. Можна оновити буде систему. Ось ви бачите, квитанція №1 вже надійшла, буквально миттєво. Документ збережено на центральному рівні. Необхідно буде зачекати трішки щоб отримати квитанцію №2. Однак, колеги, не слід зразу ж радіти. Перехід на цю систему з особливостями не відбувається після надходження квитанції №2. Все ж таки податківці ще будуть напевно опрацьовувати якимось чином цей документ. Перевіряти критерії, чи ми їм відповідаємо, додатково. І вважаю все ж таки за потрібне буде з часом перевірити в категорії «Облікові дані», ось якщо ми перейдемо трішки до низу, ми маємо інформацію про спрощену систему оподаткування на якій перебуває дана юридична особа. І гадаю тут з’явиться інформація, що ця ставка становитиме 2%. Ось тоді вже можна вважати, що ми перейшли на спрощену систему обліку третьої групи з особливостями, тобто зможемо сплачувати 2% від обороту.