Відеоблоги

Електронний підпис: як подовжити дію дистанційно

Ви дізнаєтесь:

  1. Про отримання допомоги, якщо місце діяльності та місце реєстрації не співпадають.
  2. Чи буде допомога новим ФОПам та ФОПам, що не відзвітували.
  3. Чи має право на допомогу ФОП-пенсіонер, та ФОП – найманий працівник.
Оберіть відео для перегляду

5(14)

Оцініть відео:

Електронний підпис: як подовжити дію дистанційно

00:09:05

Ольга Хільчук

5(14)

Оцініть відео:

В багатьох бухгалтерських чатах на сьогодні стоїть питання, яке хвилює бухгалтерів, кадровиків: «Коли закінчуються електронні цифрові підписи, що ж робити далі? Як в період воєнного часу будуть підписувати електронну звітність та подавати інші електронні документи?». Якщо ваші ключі згенеровані в Державній податковій службі, то вихід з ситуації є. Враховуючи те, якщо на момент ось цієї події, про яку ми говоримо, ці ключі є діючими. Тобто тільки лише наступатиме період їхнього завершення. В даному випадку ми можемо скористатися ресурсом ДПСУ, який дозволяє онлайн згенерувати, а точніше продовжити дію таких ключів. Це можна робити постійно. Відповідно це дозволить нам офлайн не звертатися до ДПСУ та не втрачати свій дорогоцінний час.

Отже, вчимося як це правильно робити. Переходимо до ресурсу того браузера яким ми користуємося і в пошуковику вводимо, для прикладу ви можете ввести ось так як я «Ключі ДФС». Натискаємо пошук. І перша сторінка, яку нам пропонує система google це сайт АЦСК ДФС, адреса: acskidd.gov.ua. Саме за цією адресою буде необхідна нам функція. Повинні ми підтвердити те, що ознайомлені з умовами отримання електронних цифрових підписів та регламентом роботи надавача, в даному випадку АЦСК ДФС України, якщо ми звертаємося офлайн або онлайн. Можете детально перечитати, але в цьому потреби як такої немає, але тиснемо «Ознайомлений», для того щоб перейти до наступної сторінки. І ось на першій сторінці, на стартовій сторінці, ми маємо в лівій частині екрану звернутися до ось цього підрозділу: «Повторне (дистанційне) формування сертифікатів за електронним запитом». Натискаємо на нього і ми бачимо, що є можливість «on-line» і «За допомогою користувача ЦСК. Нас цікавить підрозділ «on-line». І ось що ми читаємо. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають: чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів). Але немає значення чи декілька днів, чи може бути і рік до закінчення сертифікату. Головне щоб він був чинним на момент його перегенерації. І мають бути незмінні реєстраційні дані. Тобто з моменту попереднього вашого звернення до ДПС чи онлайн чи офлайн у вас не повинно змінитися ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо. Особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим. Далі ми повинні натиснути з вами «Зчитати діючий ключ». Відкривається ось такий додатковий розділ «Формування нового сертифіката». Ми повинні обрати тип носія особистого ключа, за замовчуванням вказується що це файловий носій, як в нашому випадку, і обираємо його на комп’ютері де він знаходиться. Найчастіше ключі ДПСУ мають найменування «Key-6» з розширенням .dat. Відкриваємо його, обрали. Далі маємо натиснути пароль даного ключа, ввести його з клавіатури, і натискаємо «Зчитати». Після успішного зчитування ми бачимо реєстраційні данні особи, на яку згенерований цей підпис. Якщо все вірно – натикаємо «Далі». Відкривається договір, ми бачимо що перейшли до наступного етапу «Підписати договір», ось стало активним ось це віконечко. Можемо його перечитати, якщо є в тому потреба. Якщо нас все влаштовує, а нас повинно це все влаштовувати, якщо ми звернулись до цього ресурсу. Натискаємо «Підписати та надіслати». Ось натиснувши «Підписати та надіслати» немає додатково вікна щодо введення підпису, паролю, це відбувається автоматично, враховуючи ту генерацію, яку ми пройшли в першому етапі. Далі ми перейшли до третього етапу, а саме «Створити новий ключ». І ім’я файлу з ключем яке буде згенероване, пароль захисту ключа і підтвердження. Тут ми не вводимо попередній пароль, це ми вводимо новий пароль, який ми хочемо щоб присвоїли нашому електронному цифровому підпису. Система нам пропонує використати запропонований пароль. Якщо ми цього не бажаємо, просто вводимо з клавіатури той пароль, який ми хочемо щоб був присвоєний нашому ключу. І автоматично, бачите, «key-6.dat» завантажився і також є можливість завантажити нові сертифікати до цього особистого ключа. Ну в даному випадку мене сертифікати не цікавлять, тому що щоб наприклад зайти в електронний кабінет платника податків або підписувати інші документи достатньо просто особистого ключа. Сертифікати коли можуть бути актуальні для вас? Якщо ви використовуєте ПРРО в своїй діяльності, то там дійсно потрібно для того щоб відправити певні заяви, певні форми документів, використати сертифікати, такі ключі, внести данні цих сертифікатів.

Для того щоб перевірити наш електронний цифровий підпис, який ми щойно згенерували, звернемося до ресурсу електронного кабінету платника податків і дійсно перевіримо чи все відбулося коректно, чи даний підпис, який ми тільки що сформували, працює. АЦСК файловий ключ у нас обралося автоматично розділ, за допомогою якого ми будемо входити до особистого кабінету. АЦСК за замовчуванням перше в списку це ДПС, тут нічого не обираємо. Витягуємо наш особистий ключ, його шукаємо вже в завантаженнях. Ось ми бачимо 09.03. Вводимо пароль захисту, новий, який ми придумали згенерувавши даний електронний цифровий підпис. І дивимося. Власник, серійний номер і ось дата дії даного підпису, з 09.03.2022 р. по 09.03.2024 р. Тобто на два роки цей підпис є згенерованим. Все відповідає дійсності. Ми автоматично з вами, за декілька хвилин, навчилися генерувати самостійно, продовжувати дію, раніше виданого електронного цифрового підпису за допомогою онлайн ресурсу, який надає нам ДПСУ.