Відеоблоги

Яких підприємців перевіряє Держпродспоживслужба

Ви дізнаєтесь:

  1. Які можуть бути законні підстави для перевірки.
  2. Чи можна уникнути перевірок Держпродспоживслужби.
  3. Які документи перевіряє Держпродспоживслужба.
Оберіть відео для перегляду

4.7(14)

Оцініть відео:

Яких підприємців перевіряє Держпродспоживслужба

00:08:48

Анна Клєцова

4.7(14)

Оцініть відео:

А ви знаєте яких підприємців перевіряє Держпродспоживслужба і на які документи вона звертає увагу? Напишіть у коментарях.

Незважаючи на те, що підприємець не зобов’язаний вести бухгалтерський облік, але зберігати та оформлювати первинні документи він повинен. Бо жодна законодавча норма не звільняє єдинників від обов’язку мати первинку. І ось один із край дорогих по штрафам для підприємця на сьогодні є два закони. Перший, це Закон України від 02.12.2010 р. №2735-VI «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». Другий, Закон України від 02.12.2010 р. №2736-VI «Про загальну безпечність нехарчової продукції». Хочу звернути увагу на те, що в цих законах немає жодних виключень для підприємців, в тому числі щодо первинних документів.

Якщо ми поглянемо на статтю 8 Закону «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», пункт 7, то ми побачимо: у разі якщо виробник продукції не може бути ідентифікований органом ринкового нагляду, особою що ввела таку продукцію в обіг вважається кожен суб’єкт господарювання в ланцюгу постачання відповідної продукції, який протягом строку проведення перевірки не надав документацію, що дає змогу встановити найменування, місцезнаходження виробника, або особи, яка поставила вам цю продукцію. Що це означає? Насьогодні Держпродспоживслужба має всі законні права звертатись до підприємця з вимогою надати документи і карантин їм не стоїть на заваді. А підприємці зобов’язані надати на запит Держпродспоживслужби документацію, яка дає змогу встановити хто вам поставив товари, сировину чи продукцію, та, друге, кому ви її продали. З нашого практичного досвіду супроводження та оскарження результатів перевірок Держпродспоживслужби зараз проводяться перевірки тільки ризикових видів товарів чи продукції. Особлива увага кому приділяється? Це складні побутові техніки, продукти харчування та дитячі іграшки. На що звертається увага? Ну наприклад, етикетка цих товарів повинна містити інформацію про виробника чи імпортера в Україну, а саме назву та адресу реєстрації. Етикетка має бути виключно з українською мовою. І не російською, а саме з українською. Отже, якщо етикетка не відповідає належним вимогам, такий товар не може продаватися в Україні. А за продаж, тільки після перевірки Держпродспоживслужби, готуйтесь до наслідків. І нагадаю, в цьому ж списку також продукти харчування. Ось тут наші товари з Польщі чи Італії. Отже, якщо ви хочете здійснювати їх продаж, то звертайте увагу на їх етикетки на цьому товарі, перевіряйте та вимагайте документи у постачальника. Дитячі іграшки – ті ж вимоги.

Ще один момент, неважливо на якій системі оподаткування ви, якщо ви здійсните продаж продуктів харчування, у вас обов’язково повинна бути товарно-транспортна накладна, яка є документом, що підтверджує простежуваність ринку ланцюга постачання цього товару. Тобто, товарно-транспортна накладна повинна бути як на отримання та і на продаж. Крім того, як ви знаєте в ТТН окрім постачальника та покупця зазначається хто? Перевізник. Так от, він повинен бути зареєстрований як оператор ринку обігу харчових продуктів. Так само як продавець та і покупець. Для них також обов’язкова реєстрація оператором ринку та/або мати експлуатаційний дозвіл. Тож завжди пам’ятайте про це, якщо здійснюєте продаж продуктів харчування і не тільки в магазині, але і наприклад у кав’ярні. Коротко і по суті це все, бо це тема для окремих уроків.

Постає питання, а що за це буде? І я думаю, ви вже чули про великі штрафи від ваших колег. З цих приводів у розмірі від 80 тис до 300 тис і більше. Звідки? Дивимось на статтю 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», пункт 2: до особи, яка ввела, тобто продає продукцію, в обіг штраф у випадках: 1) введення в обіг продукції (продаж) що становить серйозний ризик (тобто продукти харчування у розмірі 6 тис нмдг; 2) введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам у розмірі 3 тис грн, а повторне – 6 тис нмдг. Будьте обережні і прямо зараз уважно передивіться весь свій товар, а саме: етикетки на них, перевірте документи, зробіть необхідні висновки.

Підсумки. Отже, підводимо підсумки. Документи вкрай важливо мати не тільки за вимогами ПКУ, а й за низкою інших нормативно правових актів і це буде запорукою вашого спокою у спорах з постачальниками, з покупцями та з контролюючими органами.

***

Залишайте свої коментарі. Будемо вдячні за позитивний відгук! 🤗