Ви дізнаєтесь:
1. Що таке картка «ключ до рахунку».
2. Чи є обмеження для застосування картки.
3. Чи потрібен РРО при використанні карток.
Використовуєте картку-ключ до рахунку, чи потрібно РРО?
Деякі суб’єкти господарювання у своїй діяльності використовують так звану картку «ключ до рахунку». І на думку Нацбанку, яку було викладено у листі від 24.04.2019 р. №57-0007/22460, картка «ключ до рахунку» є банківським продуктом, що за своїми функціональними властивостями належить до корпоративного електронного платіжного засобу, за допомогою якого її користувач має право ініціювати переказ коштів з поточного рахунку у порядку, визначеному договором та вимогами законодавства.
При цьому щодо корпоративних карток існують певні обмеження, встановлені зокрема і п. 1 розділу ІІІ Положення №705, і як ви бачите на слайді, що суб’єкти господарювання не мають права використовувати корпоративні електронні платіжні засоби для виплати заробітної плати, виплат соціального характеру.
Ну а оскільки в корпоративної картки є певний держатель і використовуючи кошти з цієї картки він є підзвітною особою. На слайді ми бачимо, що держатель картки подає відповідний звіт, звіт про використання коштів наданих на відрядження або під звіт, коли: по-перше, знімає за допомогою КПК готівку, і до речі її використовують за призначенням без оприбуткування в касі; ну а по-друге, використовує КПК під час розрахунків у безготівковій формі в рахунок оплати за товари/послуги. Такі вимоги, як ви бачите на слайді, встановлюють відповідні підпункти підпункту 170.9.3 ПКУ. Ну а щодо готівки, це пункт 20 Положення №148. Ну звісно коли держателем картки «ключ до рахунку» є безпосередньо сам ФОП і ФОП використовує ці кошти у власних потребах, звісно він сам перед собою не звітує і авансовий звіт не подає.
Питання яке хвилює тих суб’єктів господарювання, які продають товари через Інтернет і при цьому замість реквізитів свого рахунку надають номер картки «ключа до рахунку». І чи буде при цьому використовуватися РРО чи ні. На слайді ми бачимо витяг із визначення «розрахункова операція», яке міститься у ст. 2 Закону про РРО. Так ось, до розрахункової операції зокрема відноситься приймання, наголошую, від покупця платіжних карток, а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця. Отже з метою використання РРО для нас важливо приймання карток саме від покупця, а не приймання коштів на картку продавця. Отже з боку застосування чи не застосування РРО абсолютно не важливо продавець надає дані свого поточного рахунку або надає дані своєї картки «ключ до рахунку». Ну фактично для продавця це є надходженням коштів на рахунок, яке не підпадає під визначення розрахункової операції. При цьому для нас найголовніше, як для продавця, яким чином будуть перераховані ці кошти від покупця, чи будуть при цьому використовуватися тут його платіжні картки.
Ну а на наступному слайді наведено витяг із ІПК ДПС від 09.04.2020 р. №1458/6/99-00-05-04-01/ІПК, за яким при здійсненні розрахунків виключно в безготівковій формі (переказ грошових коштів з розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установи банку) або шляхом внесення грошових коштів через касу банку, а також у разі здійснення розрахунків в касі банку через платіжний термінал і/або програмно-технічний комплекс самообслуговування, який належить банку, РРО можна не застосовувати. Отже у тому разі коли ви надали дані своєї картки, як продавець, дані «ключ до рахунку» і якщо при цьому у вас є суто безготівкові операції, про які йшлося у зазначеній ІПК, то РРО звісно не використовується.
***