Важливо:
1. З 1 серпня 2020 року оновлено вимоги до форми та змісту розрахункових документів: протягом року необхідно адаптувати РРО.
2. Всі обов’язкові реквізити касового чека мають бути наявні, але їх взаєморозміщення не регламентується.
Розглянемо нові реквізити РРО чеків, обов’язковість, послідовність і відповідальність.
На слайді ви бачите назви чотирьох форм фіскальних касових чеків, які створює РРО. Це фіскальний касовий чек на товари/послуги. Фіскальний касовий чек видачі коштів, який формується у разі повернення коштів за товар або рекомпенсацію раніше оплаченої послуги. Фіскальний касовий чек за операціями з приймання готівки для подальшого її переказу через програмно-технічні комплекси самообслуговування. Ну а також чек за операцію з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, він формується у тому разі, коли суб’єкт господарювання використовує, так званий, сервіс «готівка на касі». Нагадує що ці чеки, вони містяться у додатках до Положення №13 і оновлена редакція цих чеків у нас відбулася з 1 серпня поточного року.
Ну а що робити тим суб’єктам господарювання які використовують РРО, які були включені в Держреєстр до 1 серпня поточного року? Увага на слайд. У пункті 3 Наказу Мінфіну 18.06.2020 р. №306, наведена низка реквізитів які фактично є певною преференцією. Так ось, якщо РРО знаходився на обліку у Державній податковій службі до 01.08.2020 р., то фактично реквізити, перераховані у пункті 3 Наказу Мінфіну №306, для нього вони є необов’язковими. Ну а якщо РРО перебував в Держреєстрі, але на 01.08.2020 р. він ще не був в обліку ДПС, то тут надається певний період, і як ви бачите на слайді це до 01.08.2021 р., задля того аби виробники або постачальники таких РРО зробили певне доопрацювання з урахуванням вимог статті 12 Закону про РРО, щоб такий РРО з 01.08.2021 р. міг формувати фіскальні касові чеки, які б повністю відповідали оновленим вимогам. Звісно суб’єкти господарювання, які наразі придбавають нові РРО, задають своїм постачальникам питання: «а чи не станеться так, що з 01.08.2021 р. цей РРО можна буде викинути?». Ну як показує практика, що нажаль деякі постачальники відповідають: «Ми вам нічого не обіцяємо».
Ну а що буде якщо у касовому чеку буде відсутній один з обов’язкових реквізитів? Як ви бачите на слайді, п. 3 розділу І Положення №13 каже, що такий документ, він не приймається як розрахунковий. Ну а щодо відповідальності яка буде за це ви можете ознайомитися у «ЗІР», категорія 109.20, і окрім адміністративної відповідальності там ще звісно буде фінансова відповідальність. Вважається що ви взагалі розрахунковий документ у такому разі не формували і не видавали. До нового року розмір такої відповідальності складе 10%, ну а вже з наступного року – 100%. Ну а що робити у тому випадку, якщо реквізити в касовому чеку йдуть не за тим порядком, який зазначається у додатках до Положення №13? Щодо того, ви бачите на слайді, що п. 4 розділу І Положення №13 каже, що у наведених до додатках до положення формах, розрахункових документах, взаєморозміщення написів та даних на полі документів є рекомендованим. Ну і до речі, як ви бачите на слайді, свого часу з цього приводу висловилася ДФС у листі від 02.06.2016 р. №12039/6/99-99-22-07-03-15, що при доопрацюванні існуючих моделей і модифікацій РРО виробники мають можливість передбачити розміщення додаткових обов’язкових реквізитів касових чеків у доцільному з їх точки зору порядку.
***