Важливо:
1. На одному робочому місці можна використовувати або ПРРО, або РРО, що не заважає використовувати РРО в якості резервного у випадку неможливості користуватися ПРРО.
2. Встановити програмне забезпечення можна на кілька пристроїв, але використовувати один ПРРО одночасно можна тільки на одному пристрої й тільки одним касиром.
3. У разі викрадення пристрою необхідно подати повідомлення за ф. 2-ПРРО з позначкою «Крадіжка або компрометація ключа».
4. Без отримання діапазону фіскальних номерів використання ПРРО у період відсутності зв’язку з фіскальним сервером забороняється.
Розглянемо топ-5 питань про ПРРО
Перше запитання. Чи можна паралельно використовувати на одному робочому місці звичайний та програмний РРО?
Для відповіді на це запитання, варто звернутися до Закону про РРО, а саме до статті 3, де у першому пункті зазначається, що суб’єкт господарювання, який проводить розрахункові операції і має їх реєструвати, робить це або за допомогою відповідно переведеного у фіскальний режим РРО, або ПРРО, і створює відповідні розрахункові документи підчас такої операції. Отже зважаючи на таке визначення, ми можемо зробити висновок, що на одному робочому місці, при реєстрації розрахункових операцій ми використовуємо або ПРРО, або РРО. А оскільки їх треба зареєструвати перед тим як використовувати, ми розуміємо що, як то кажуть, робочий апарат може бути тільки один. Але коли ми з вами реєструємо у фіскальній службі безпосередньо ПРРО, ми можемо вибрати у якості резервного апарату звичайний РРО. І в такому випадку, коли ПРРО перестане працювати, на цьому ж робочому місці для реєстрації розрахункових операцій використовувати вже звичайний РРО.
Друге запитання. Чи можна встановити ПРРО одночасно на кілька гаджетів?
Звісно таке питання виникає. Чому? Тому що це є ПРРО, це власне є програмна частина, тобто є програма, і звісно як будь-яка програма вона може бути встановлена на кілька гаджетів. Але треба дійсно розуміти, чи можуть бути ці всі копії встановлені, можуть бути робочими. Нажаль Закон про РРО не дає таких роз’яснень і навіть підзаконні нормативні документи, які стосуються роботи програмних РРО, також це питання не роз’яснюють. Отже, давайте подивимось, що з цього приводу кажуть податківці, а вони власне вже розглядали це питання. Отже вони кажуть, що встановити, як таке, програмне забезпечення можна на кілька пристроїв, але працювати можна тільки за одним. І для цього, на цьому пристрої має бути зареєстрований, прив’язаний до цього пристрою, касир, який отримав кваліфікований сертифікат відкритого ключа, тобто в нього є електронний підпис, або електронна печатка. І в цьому випадку дійсно копій може бути декілька, але працюючий об’єкт в нас один. Таке питання іноді постає коли їдеться про факт крадіжки, тобто дійсно смартфон може бути викрадений, якщо там встановлено ПРРО. Що робити, чи можу я переключитися на наступний гаджет, де власне встановлена копія? З цього приводу, подивіться будь ласка на слайд, податківці кажуть, що ми обов’язково маємо з вами подати відповідне повідомлення за формою №2-ПРРО з позначкою «крадіжка пристрою або компрометація ключа» і реєстрація такого програмного РРО, вона буде скасована. І нам знову доведеться реєструвати новий програмний РРО. Отже користуватися копією, яка була встановлена і не зареєстрована у зв’язку із втратою гаджета із зареєстрованою копією фактично ми з вами не зможемо.
А ми переходимо до наступного, третього, питання. Чи можна працювати без отримання діапазону фіскальних номерів?
Дійсно дуже таке поширене запитання. Чому? Тому що це є щось нове, для чого воно мені потрібно. Давайте подивимось на висновки, які робить Закон про РРО. Власне стаття 5, яка каже однозначно, що без отримання в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, працювати забороняється, але є умова, у разі відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером. Отже висновок наступний, якщо ви хочете продовжувати працювати коли втрачений зв'язок між вашим ПРРО і фіскальним сервером, ви маєте, як один із варіантів, обов’язково отримати діапазон фіскальних номерів. Якщо ви його не отримали і у вас немає альтернативних варіантів продовжувати роботу, як то резервний РРО наприклад, ви просто не зможете проводити розрахункові операції.
Наступне запитання. Чи треба друкувати щоденні Z-зівти по ПРРО?
Ну також мушу сказати, що у певних суб’єктів господарювання складалася така ілюзія, що оскільки ПРРО одночасно передає інформацію при реєстрації розрахункової операції, то власне мабуть і не треба формувати якійсь ще окремий звіт стосовно проведених за зміну розрахункових операцій. Але відповідь на це запитання дійсно міститься в самому Законі про РРО, де йдеться про те, що суб’єкти господарювання зобов’язані щоденно створювати в паперовій або в електронній формі реєстраторами розрахункових операцій, або програмними реєстраторами розрахункових операцій, фіскальні звітні чеки. Наступна норма Закону про РРО, яка також продовжує цю тематику, стаття 9, пункт 7 каже про те, що суб’єкти господарювання, який використовує програмні РРО повинні подавати до контролюючих органів такі сформовані фіскальні звітні чеки. Отже ми бачимо що це робити необхідно.
Нарешті останнє, п`яте запитання. Скільки касирів можуть одночасно працювати із ПРРО?
З цього приводу також хочу зазначити, що тут так само ситуація, допомагають податківці. З одного боку можна думати, із нормативних документів, як відповісти на запитання. З іншого боку чітко маємо роз’яснення. Тому що питання не врегульовано законом. Не передбачено обмежень щодо кількості електронних печаток під час реєстрації суб’єктом господарювання таких печаток для можливості працювати із програмним РРО. І за допомогою одного сертифікату може працювати тільки один касир і тільки на одному ПРРО. А для того щоб мати можливість на одному ПРРО працювати з кількома касирами, будь ласка зверніть увагу, ми маємо з вами отримати відповідну кількість зареєстрованих касирів і відповідно вони мають мати, і ми маємо їх забезпечити, кваліфікованими сертифікатами відкритого ключа.
***