Відеоблоги

ТОП-5 кадрових документів ФОПа

Важливо:

1. Як оформити трудові відносини з працівниками.
2. Як вести кадровий облік.
3. Які «кадрові вимоги» не є обов'язковими.

 

Оберіть відео для перегляду

5(14)

Оцініть відео:

ТОП-5 кадрових документів ФОПа

00:05:24

Тимур Алієв

5(14)

Оцініть відео:

Підприємець наймає працівника, які кадрові документи потрібні?

Якщо у ФОПа є наймані працівники, то звісно його турбує питання оформлення кадрових документів. На слайді ви бачите що ФОП не укладає зі своїми працівниками колективний договір. Натомість ніхто не звільняє його від обов’язку, як замінники колективного договору, оформлювати відповідні локальні акти. Приміром положення про оплату праці, та положення про охорону праці.

А на наступному слайді ми бачимо позицію Мінсоцполітики за яким ФОП має складати штатний розпис. Ну а Держпраці під час своїх контрольних заходів вимагає від ФОПа посадові або робочі інструкції.

На наступному слайді наведено витяг з листа Мінсоцполітики, за яким профільне міністерство вважає, що оскільки фізична особа – підприємець, у розумінні норм КЗпП, виступає роботодавцем, то він має розробляти правило внутрішнього трудового розпорядку. При цьому трудовим колективом, в даному випадку, є особи які уклали з фізичною особою – підприємцем трудовий договір. Отже щонайменше як два найманих працівника. Наголошую що правила внутрішнього трудового розпорядку затверджуються протоколом загальних зборів трудового колективу. Ну а наступному слайді наведено витяг з ст. 24 КЗпП, за яким додержання письмової форми трудового договору є обов’язковим і у разі укладання трудового договору з фізичною особою - роботодавцем. В нижній частині слайду ви бачите, що такий трудовий договір укладається за типовою формою, затвердженою наказом Мінпраці від 08.06.2001 р. №260. І коли ФОП оформлює трудовий договір, він звісно як і будь-який інший роботодавець, подає до відповідних органів Державної податкової служби повідомлення про прийняття працівника на роботу.

На наступному слайді наведено витяг із Інструкції №286, за яким до роботодавців так само відносяться і фізичні особи – підприємці. Обов’язкові документи для всіх роботодавців це зокрема наказ (розпорядження) про прийом на роботу, переведення на іншу роботу, припинення трудового договору, особова картка за формою П2, наказ (розпорядження) про надання відпустки, ну а також табель обліку використання робочого часу. ФОП, як і будь-який роботодавець, звісно оформлює трудову книжку. При цьому, на думку Мінсоцполітики, викладену на наступному слайді, трудові книжки фізичній особі – підприємцю слід заповнювати за аналогією з п. 2.4 Інструкції №58. Отже записи про прийняття на роботу, про переведення з посади на посаду та про звільнення з роботи йому слід оформлювати на підставі наказів або розпоряджень. Звертаю увагу і про це йдеться на слайді, що ФОП не веде книгу обліку руху трудових книжок, адже вони зберігаються у працівників.

Крім того, якщо у ФОПа є 8 і більше найманих працівників, то він має зареєструватися у Фонді соціального захисту інвалідів, дотримуватися нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю та щороку подавати до зазначеного Фонду звіт за формою №10-ПОІ.

Ну а що ж у нас не веде ФОП? На слайді ви бачите що: ФОП не веде військовий облік; ФОП не формує на свої працівників особові справи; ФОП не складає номенклатури справ; так само ФОП не подає звіти до органів статистики; ну і ФОП не дотримується трудової квоти, про яку йдеться у ст. 14 Закону про зайнятість.

***

Дивіться всі курси і вебінари прямо зараз на

Кадровій Платформі №1